21. jaanuar 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Renault Laguna sai NCAP testides viis tärni

Uus Renault Lagunasai sõltumatu organisatsiooni Euro NCAP pool läbi viidud passiivse ohutuse hindamistestidel viis palli ehk36 punkti võimalikust 37-st.

36 punkti võimalikust 37-st jaguneb: 16 punkti laupkokkupõrke testis, 15 punkti külgkokkupõrke testis, 3 lisapunkti turvavööde kinnitamise meeldetuletussüsteemi eest ning 2 punkti vastu posti paiskumise testis, teatas firma. Uus Laguna sai neli tärni ka autos reisivate laste kaitsesüsteemide eest ning kaks tärni jalakäijate turvasüsteemide eest.

Tagamaks suuremat ohutust, käivitub uuele Lagunale paigaldatud viimase põlvkonna ohutusvarustus veelgi kiiremini. Kõiki konfiguratsioone juhib nüüd kolmekordne algoritm, mis optimeerib reageerimist erinevates kokkupõrkesituatsioonides (komplekssituatsioonid laup- ja külg- ja tagantkokkupõrke korral). Tõhusale süsteemile lisandub kõiki reisijaid kaitsvad kuus või kaheksa turvapatja (tagumised rindkere turvapadjad on lisavarustuses alates teisest varustusetasemest).

Uus Laguna on varustatud kahe uue põlvkonna, vastavalt reisija kogukusele kohanduva turvapadjaga ning juhiistme relsile paigaldatud sensoriga, mis tagavad tõhusa kaitses laupkokkupõrke korral. Eesmise turvpadja kuju ja suurus kohandub juhi suurusega (kasv ja istumisasend) ning see optimeerib koormuse jagunemist reisija pea ja rindkere vahel. Kõik kolmepunkti turvavööd varustatud koormuspiirajatega (400 ja 600 daN). Eesmistel turvavöödel on topelt eelpingutid nüüd mõlemas turvavöö otsas. Sellele lahendusele lisandub istmesse ehitatud turvavöö alt väljalibisemisvastane süsteem, mis hoiab vaagnavöötme istmel ning tagab laupkokkupõrke korral ka parema rindkere kaitse. Turvavöö keskmist fikseeritud kinnitusklambrit on optimeeritud, et hõlbustada turvavöö kinnitamist.

Külgkokkupõrked on peamisteks surmajuhtumite põhjustajateks. Selleks et kuni kaks korda vähendada kokkupõrke äratundmiseks ja sellele reageerimiseks kuluvat aega, on uuele Lagunale paigaldatud esiukses ja keskpiilaris asuv ja kahest sensorist koosnev süsteem. Spetsiaalne algoritm kohandab süsteemi reaktsiooniaja vastavalt kokkupõrke tugevusele ning käivitab uue põlvkonna külgmise turvapadja, mis on kahekambriline ja kahekordse rõhuga. See kaitseb nii õrnemat rindkere kui ka tugevamat vaagnapiirkonda. Vastavalt seadusele peab kaitse toimima kuni 50 km tunnikiiruse puhul, kuid uus Laguna tagab tõhusa kaitse kuni 70 km tunnikiiruse juures. Uus Laguna on nüüd varustatud kõigi viie turvavöö hoiatusmärgutuledega, mis annavad teada, kui mõni viiest turvavööst ei ole kinnitatud, ning helimärguandega esiturvavööde puhul.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077