• 20.12.07, 07:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinki kontroll külvab kahtlusi

Rootsi poolt sõidukõlbmatuks kuulutatud Tallinki laeva Fantaasiat inspekteeris Eesti poolelt Tõnu Hinno, kelle poeg Tanel Hinno vastutab Tallinkis laevade ohutuse eest.
"Teil ju ka isa töötab kuskil. Mis huvide konflikti siin saab olla? Mina ei ole otsustaja ja see pole tema laev. Unustame ära, et minu poeg seal töötab," vastas veeteede ameti laevade järelevalve osakonna vaneminspektor Tõnu Hinno küsimusele, kas huvide konflikti ei teki, kui isa inspekteerib riigi huvides Tallinki laeva, mille ohutuse eest vastutab tema poeg.
Fantaasiat kontrollisid nelja riigi esindajadTõnu Hinno poeg Tanel Hinno on Tallinki laevade ohutuse eest vastutava ettevõtte HT Laevateenindus juht.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rootsi poolelt Tallinki laeva Fantaasia inspekteerimise eest vastutanud Rootsi veeteede ameti inspektor Håkan Ågård tõdes, et laeva esialgsel kontrollimisel osalesid Rootsi, Taani ja Norra võimude kõrval kaks Eesti veeteede ameti esindajat, kellest vastutav inspektor oli Tõnu Hinno.
"Hinno ei nõustunud mitte ühegi välja toodud puudusega. Ta nägi kõvasti vaeva, et kõik puudused ümber lükata. Tema jaoks oli väga oluline, et ma ei teeks laeva suhtes ühtegi märkust. Ma ütlesin talle mitu korda, et me mõlemad töötame laeva ohutuse nimel ja me peaksime sõbrad olema. Aga tema vaidles kõigele vastu," nentis Ågård.
Eesti veeteede amet jäeti vaidlemise tõttu ukse taha"Ma olin natuke segaduses, kui Eesti teatas, et laevaga erilisi probleeme ei ole. Eriti kuna laeval käis ka Euroopa Liidu veeteede ameti esindaja Brüsselist, kes nõustus väljatoodud puudustega. Samuti aktsepteerisid probleeme Taani, Norra ja Rootsi ametivõimude esindajad," lisas Ågård.
Kõige selle tõttu küsis rootslane Hinnolt otse, kas ta esindab Tallinkit või Eestit.
Tõnu Hinno nõustus, et teda süüdistati Tallinki huvide esindamises. Hinno kinnitas, et ta esindas Eesti riigi, mitte Tallinki huve. Mehe sõnul oli imelik, et laeva tuldi inspekteerima samal ajal, kui seda remonditi. "Ta (Ågård - toim.) ei olnud objektiivne. Näiteks lipuriigiga ei räägitud märkusi läbi ning lõppraporti esitades ei lastud eestlasi üldse ligi," tõdes Hinno. Tema sõnul on see lipuriigi solvamine.
Ågårdi sõnul ei lastud eestlasi raporti tutvustamisele, sest nende eesmärk oli kõigele vastu vaielda. Küll aga osalesid seal Norra ja Taani ametivõimude esindajad. Hinno käis Rootsis kaks korda. Esimesel korral saatis teda veeteede ameti inspektor Jüri Kuuskla ja teisel korral tema otsene ülemus, laevade järelevalve osakonna juhataja Marek Rauk.
Veeteede amet: huvide konflikti pole"Ma olen igasuguseid laevu kontrollinud," vastas Hinno küsimusele, kas ta on ka varem Tallinki laevu inspekteerinud. "Küsige ülemuste käest. Ma lähen sinna, kuhu öeldakse," vastas Hinno küsimusele, kas ta peamiselt inspekteerib Tallinki laevu. Hinno sõnul tema lubasid ei anna.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Veeteede ameti peadirektori asetäitja René Sirol huvide konflikti ei näe, kuna see on välistatud ühiskontrollide ja sadama kontrollide abil. Samuti ei käi inspektor kunagi üksinda kontrollimas. "Minu veendumus on see, et Tõnu Hinno teeb oma tööd isegi püüdlikumalt, kui Tanel Hinno töötab Tallinkis," ütles Sirol. "Antud juhul pole vahet, kes seal inspektor oli," lisas Sirol. Tema sõnul otsustab osakonnajuht, millist laeva milline inspektor kontrollib. Sirol lisas, et Eesti veeteede amet ei nõustu enamiku Rootsi esitatud puudustega. "Laeva on varemgi Rootsi poolt kontrollitud ning siis pole probleeme avastatud," märkis Sirol.
Tallink: veeteede amet ja Tallink seisavad ühiste eesmärkide eest
Tallinki laevade ohutuse eest vastutava ettevõtte HT Laevateenindus juht Tanel Hinno soostus teemat kommenteerima üksnes e-posti teel ja Tallinki pressiesindaja vahendusel.
"Eesti on niivõrd väike, et suguvõsade liikmed, kus ametit pärandatakse põlvest põlve, satuvad tahes tahtmata tööle samasse valdkonda. Seda ei saa automaatselt pahatahtlikult huvide konfliktina käsitleda. Nii Tallinkil kui ka veeteede ametil on ohutu meresõidu tagamisel ühised eesmärgid," kommenteeris Tallink huvide konflikti süüdistust.
Parvlaeval Fantaasia leiti kokku 17 puudustNovembris leidis Rootsi veeteede amet Eesti inspektorite poolt juunis sõidukõlblikuks tunnistatud Tallinki parvlaevalt Fantaasia 12 tõsist viga, keelates alusel merelemineku.
Mõne päeva pärast tehti topeltkontroll ja leiti veel vigu. Kokku oli laeval 17 puudust. Praegu vaieldakse ühe puuduse üle - kas veekindlad uksed võivad lahti olla või mitte. Eesti, Läti ning Soome võimude sõnul tohivad need lahti olla.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rootsi veeteede ameti inspektori Håkan Ågårdi sõnul on praegu laev väga heas seisukorras.
KommentaarMajandusministeerium on Hinnode sugulussidemest teadlik, kuid eeldab, et veeteede ametis on huvide konflikti tekkevõimalused juba eos ära hoitud.
Marika Priske, majandusministeeriumi kantsler
Samuti ei saa alati sada protsenti kindel olla, et Rootsi veeteede amet on oma kontrolle teostades erapooletu olnud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele