Planeeritud tunni aja asemel võttis töökokkuleppe kinnitamine aega kaks tundi.
”Selge on see, et iga kulu kasv tekitab muret,” kommenteeris Siim töökokkuleppe mõju transpordiettevõtetele. ”Ja see kulu kasv on normaalsest kasvust kordades suurem,” lisas Siim.
Kõige rohkem häiris autoettevõtete liidu juhatusse kuuluvat Siimu ametühingute nõue tõsta miinimumpalka, mis olevat sama kui kuulda jonniva lapse suust, et kui ta kohe kommi saab, käitub edaspidi hästi.
”Ametühingud nõudsid sisuliselt sama, öeldes, et tõstke palka, siis hakkame korralikuks,” pahandas Siim. ”Hakkame aga ikka peale sellest, et bussijuht kui teenindaja oleks kõigepealt pestud, kammitud ja raseeritud, teadustaks peatusi ning käituks viisakalt.”
Praegu moodustavad motivatsioonitasud olulise osa transporditöötaja palgast. Mida suuremaks kasvab miinimumpalk, seda vähemaksjääb võimalust suurendada tema tööpanustlisatasude abil.
Siim andis mõista, et nahaalseid ning ülbeid bussi- ja autojuhte ei saa vallandada, kuna transpordisektoris on iga töökäte paar loetud. Uusi bussi- ja autojuhte juurde ei tule.
”Usun, et enamus ettevõtteid maksab praegu miinimumpalgast rohkem,” lisas Siim. Vähem ehk osalist ümbrikupalka maksavad need transpordiettevõtted, mis ei kuulu autoettevõtete liitu.
Nende vastu ei aita aga ilmselt ei püssi- ega ussirohi. ”Ei saa näpuga näidata, ehkki kahtlus on. Kedagi pole süüdi mõistetud,” rääkis Siim oletatavatest maksupetturitest.