Kuigi aprillisündmused viisid raudteelt
transiidi, vähenes rööpaid mööda veetava kauba kogus maist augustini mullusega
võrreldes vaid ligi kaks protsenti. Iga päev sõitis seega üks rong vähem.
Statistikaamet on kokku lugenud kõigi Eesti vedajate kaubakogused Eesti Raudteel ja Põlevkiviraudteel. Selle järgi veeti mullu maist augustini raudteel kokku 20,45 miljonit tonni kaupu, kirjutas Postimees.
Tänavu samal ajal oli kauba kogus 20,08 miljonit tonni ehk mullusest 1,85 protsenti vähem. Esimese kaheksa kuu lõikes on vedude maht aga aastaga kukkunud 11 protsendi jagu.
Eeldades, et ühe vaguni kaaluks on ligi 60 tonni ning rongi koosseisu kuulub 60 vagunit, võib tinglikult öelda: viimasel neljal kuul on Eesti raudteele iga päev liikunud üks rong vähem kui aasta tagasi.
Transiit on küll aastaga pea poole võrra kukkunud, kuid kiirelt on maist augustini kasvanud Eesti sees veetavate kaupade kogus. Näiteks augustis kasvasid siseveosed võrreldes eelmise aastaga peaaegu 74 protsenti – transiidi kogus vähenes aga samal ajal 50,2 protsenti.
Eesti Raudtee juhi Kaido Simmermanni sõnul on statistikaameti arvutused talle siiski arusaamatud, sest nemad küll kuskil selliseid kaubamahte ei näe. Statistikaameti teenindusstatistikatalituse vanemstatistiku Sirle Antovi sõnul ei saa nende arvepidamises vigu olla, sest need on kokku pandud eelkõige Eesti Raudteelt endalt saadud andmete põhjal.
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.