Võrreldes eelmise aasta kaheksa kuuga on
Väinamere Liinid tänavu Lääne-Eesti saarte ja mandri vahel reisijaid ja
sõidukeid vedades kogunud 16 miljoni krooni ehk 24 protsendi võrra rohkem
piletitulu, kirjutas Meie Maa.
“Kolme liini, mida sel aastal opereerib Väinamere Liinid, piletitulu kaheksa kuuga on ca 82 miljonit krooni,” ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja Allan Kasesalu. “Eelmisel aastal oli samade liinide piletitulu 8 kuuga kokku ca 66 miljonit krooni.”
Allan Kasesalu tõdes, et kuigi dotatsiooni kavandamisel arvestasid ministeeriumi eelarveosakonna töötajad piletitulu kasvuga, ei osatud prognoosida nii suurt kasvu.
“Algselt kartsime, et ka kogu ühistranspordi toetuste reserv läheb Väinamere Liinidele, aga õnneks annab sealt natuke eelarve muudatusega ARKi probleemide lahendamiseks anda,” lausus Kasesalu Meie Maale.
Majandusministeerium kavandab tulevast aastas parvlaevaliinidel üle seitsme aasta suurt hinnatõusu. Uue hinnakirja kohaselt kasvavad üleveo hinnad pea kõigis kategooriates, kuid suurem hinnatõus puudutab sõiduautosid.
Parvlaevapiletite hindade tõstmisega hoitakse riigieelarvest kokku hinnanguliselt 20 miljonit krooni aastas.
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.