14. september 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sügis - maastikuautode omanikele kuldne aeg

Maastikusõidukite omanikele tähendab algav sügis aega, mil erinevalt tavaautodega liiklejatest vaid nemad ilma probleemideta kaugematesse paikadesse pääsevad, kirjutas Äripäev

Kuigi ilmad on veel üpris ilusad, pole kaugel aeg, mil paduvihmad ja tormituuled muudavad metsateed mülgasteks ning madalamal asuvad heinamaad järvedeks ja tiigikesteks. Ligipääs metsataludele või unustatud maanurkades paiknevatele põnevatele kohtadele raskeneb, seda isegi jalgsi liiklejatele.

Sestap kogubki Eestis populaarsust sõiduauto ja tõelise maasturi hübriidid. Neile, kel vaja palju ka linnatingimustes või korralikel teedel liikuda, on parimaks lahenduseks linna- ehk pargimaasturid. Taolisega saab säästlikult liigelda linnaoludes, hirmu tundmata läbida väiksemaid tänavaaukusid ning vajadusel tuua metsast maavanaemale küttepuid.

Paldiski lähedastel teedel ja militaarradadel toimunud sõidukatses osutusid linnamaastur ja spetsiaalselt metsas sõitmiseks ümber ehitatud masin suhteliselt võrdseteks. Sügisesel maastikul selgus, et otse tehaseliinilt toodud linnamaastur ei pruugi kergemal maastikul jääda alla spetsiaalselt rasketes maastikutingimustes sõitmiseks ümber ehitatud masinale.

Hoolimata agressiivsest sõidustiilist said mõlemad masinad trassi edukalt läbitud ilma kadudeta. Sarnastes tingimustes oleks tavaline sõiduauto ammu piltlikult öeldes tükkideks lagunenud, mõni kehvem linnamaastur aga õnnetult mudas ukerdanud. Seejuures tõestas X-Trail oma võimeid mitte maastikurehvide, vaid tavaliste nn linnakummidega.

Kergematel maastikel juhi ja masina võimete proovilepanekuks kõlbab kogetu põhjal edukalt ka tavaline automaatkasti, mugava salongi ning visuaalselt rahuliku välimusega linnamaastur. Peaasi, et juhi oskused oleksid masina võimsusega võrdsed.

Omaette sõiduelamuseks on viies aastaaeg Soomaal. Sel perioodil Soomaa serval peatujale tundub, nagu oleks jõutud suure järve kaldale, kus lainetest paistavad üksikud puuladvad. Siiski peidab sügisese Soomaa veepõu endas teid ja radasid, mis ei pruugi alati läbitamatud olla.

Sõiduautost veidi maastikusuutlikuma vahendiga pole probleemiks ka suurvee ajal mööda Soomaa üleujutatud põhiteid liigelda, veepilved mõlemal pool autot eemale paiskumas, ees ja taga lainetav vesi.

Sügistalvised tormidki on sõiduvahendile paras katsumus. Kui tormiöödel looduses viibimine võib tunduda nii inimestele kui ka autole ohtlik, siis loodusjõudude raugedes on küllaga kohti, kus oma sõiduvahendi läbitavust testida. Puutüved risti üle teede, tuulest kantud prahihunnikud, ärauhutud rajakesed - neid paiku ei suuda sõiduauto läbida, maasturiomanikele pakuvad need aga põnevaid väljakutseid.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077