Juhul kui maakonna bussiliine teenindav
bussifirma GoBus Saaremaa ei saa riigilt dotatsiooni juurde, võib peatselt
juhtuda, et maakonna maaliinibussid jäävad seisma, kirjutas Oma Saar.
"Mingi leevendus oli Saare maavalitsuse organiseeritud piletihinna tõus 2 krooni pileti pealt, kuid see vaid pikendas agooniat," sõnas GoBus Saaremaa juhataja Margus Männik, lisades, et olukorra lahendamiseks oleks vaja majandusministeeriumilt lisadotatsiooni.
Saare maavalitsus taotles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt lisadotatsiooniks 2,47 miljonit krooni, kuid ministeerium eraldas maakonnale maanteetranspordi toetuse reservist vaid poole küsitust - 1 285 000 krooni, millest maaliinide toetuseks läheb miljon krooni.
Margus Männiku sõnul on sellest liinide käigus hoidmiseks vähe. "Hetkel saame kilomeetri pealt 4,69 krooni, mis on kolmandiku võrra vajaminevast väiksem summa," sõnas bussifirma juht.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Maavalitsuse majandusosakonna juhataja Olev Tõru ei poolda seda, et liine kärbitakse või ära jäetakse, sest muidu annab ministeerium järgnevatel aastatel veel vähem dotatsiooni.
Olukorra lahendamiseks kohtuvad maavalitsuse initsiatiivil augusti keskel ministeeriumi esindaja, maavalitsuse ja ettevõtte esindajad ja otsustatakse, kas bussifirmale on võimalik liinide käigus hoidmiseks raha juurde saada või mitte.
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.