Balti Laevaremonditehas (BLRT) ostis Soome
laevaremondiettevõtte Turku Repair Yardi ning tõusis seega maailma
laevaremontijate kõrgliigasse.
BLRT Grupi juhatuse esimees Fjodor Berman ütles, et partnerid ei lubanud tal tehingu hinda avalikustada.
Samas tehases remonditakse ka Tallinki, Silja, Viking Line'i jaNeste laevu ning Soome riigile kuuluvad jäämurdjad. Seni tegelevad laevaremondiga Grupi Tallinna ja Klaipeda tütarettevõtted remontides aastas vastavalt 165 ja 130 alust. Turku Repair Yardist käib aastas läbi ligi 80 - 100 laeva olles konkurentsivõimeline tänu kvaliteedile, lühikestele tähtaegadele ning logistiliselt sobivale asukohale.
Bermani sõnul tõstab Soome tehase omandamine BLRT Grupi maailma laevaremontijate esiliigast kõrgliigasse. Samuti aitab Turku Repair Yardi lisandumine kaasa efektiivsuse tõusule logistilises mõttes.
"Leian, et Soome laevaremondispetsialistid on maailmas ühed parimad. Lisaks laevaremondi füüsiliste võimaluste suurenadmisele tõstame ka oma oskusteavet ning kvaliteeti. Laieneb teenuste ring," kommenteeris juht. Arenguperspektiividest rääkides ütles Berman, et järgmise sammuna hakatakse arendama laevaremondi teenust, kus spetsialistide grupp sõidab ise remonti vajavale laevale mis tahes maailmapunktis ja pakub teenust käigu pealt, ilma, et alus peaks võtma ette tee laevaremondidokki. Nii hoitakse kokku aega ja raha.
Seniste soomlastest omanikega on sõlmitud konfidentsiaalsusleping hõlmates tehingu maksumust. Turku Repair Yardi aastane käive on ligi 300 miljonit Eesti krooni. Ettevõte on mõõdukas kasumis. Seniste omanike hinnangul valiti BLRT Grupp kuuest soovijast välja kuna on strateegiline investor, kes on ennast tõestanud Klaipeda tehase ülesehitamisel ning koos Tallinna ja Klaipedaga tekib sünergia, kus üksteist täiendades võidavad maksimaalselt kõik osapooled. Personaliküsimustes muutuseid ei planeerita.
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.