• 18.05.07, 13:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee: veod hakkavad taastuma

Kui nädala algul võttis Eesti Raudtee vastu veel 16 kaubarongi ööpäevas, siis neljapäeval ja eeldatavasti ka reedel peaks kaubarongide arv ulatuma juba 24.
"Täiesti võimalik on, et nädala lõpuks võib kaubarongide arv veelgi veidi suureneda," ütles Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ETV24-le. Kas see on püsiv või ajutine, ei söandanud Glase prognoosida.
Tema hinnangul on taastumas peaaegu kõikide kaubarühmade vedu, välja arvatud kivisüsi. "Kuigi oleme kuulnud, et kusagil Venemaa avarustes laaditakse meile ka juba kivisöevaguneid," tõdes Glase.
Glase sõnul on Läti ja Leedu raudtee ja sadamate laadimisvõimsused ammendunud ja Venemaa peab teatud kaubarühmade ekspordi jätkamiseks hakkama jälle kasutama Eesti raudteed ja sadamaid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Kui veod hakkavad tasapisi taastuma, ei pea Eesti Raudtee inimesi sundpuhkusele saatma," lisas Glase. Tema kinnitusel ootab ettevõte otsuste langetamisega järgmise nädala alguseni.
Vene raudtee on kaotanud piirangud naftatoodete veoaks Eesti sadamate suunas pärast kaks nädalat kestnud katkestusi ning maikuu jooksul on Eestist kõrvale suunatud kokku 350 000 tonni naftatooteid, vahendas uudisteagentuur Reuters naftatoodetega kauplejatelt ja Eesti terminalioperaatoritelt saadud infot.
Vene raudtee teatas mai alguses, et alustab remonti Eestisse suunduval raudteel, kuid veomahu vähenemine oli asjatundjate hinnangul Kremli reaktsiooniks pronkssõduriga seotud tülile.
Muuga sadama kaudu liigub välja aastas ligi 25 miljonit tonni ehk umbes veerand Vene kütuseekspordist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele