Üha kasvav juhiloa taotlejate hulk ahvatleb
õpetajate kriisis autokoole kasutama kvalifitseeritud sõiduõpetajate asemel
juhendaja tunnistusega autojuhte, mistõttu on langenud sõiduõppe kvaliteet ning
lisaks jääb riigil saamata miljoneid kroone makse.
Autoregistrikeskuse eksamiosakonna juhataja Toivo Kanguri sõnul on selle aasta esimestel kuudel mullusega võrreldes eksamil käijate arv kümme protsenti kasvanud, kirjutas Eesti Päevaleht.
“Laulva revolutsiooni lapsed on jõudnud autojuhtimise ikka,” ütles Kangur. 2005. aastal käis teooriaeksamil 33 342 ning sõidueksamil 39 516 inimest. 2006. aastal olid vastavad arvud juba 43 519 ja 45 089.
Kanguri sõnul on autokoolituse põhikonks praegu selles, et autokoolid on ülekoormatud ja seetõttu langeb ka kvaliteet. “Möödunud aastast alates on langus silmanähtav,” lausus eksamiosakonna juhataja.
“Kui 2005. aastal tegi sõidueksami ära 65,6 protsenti eksamitele tulnuist, siis möödunud aastal oli nende hulk langenud juba 60,9 protsendini ning selle aasta esimesed kuud näitavad jätkuvat langust,” selgitas Kangur.
ARK-i juhataja asetäitja Juhan Kaarpalu sõnul on õpetajate puudusel kasvanud juhendaja tunnistusega inimeste kasutamine sõiduõppes. “Juhendamise kattevarjus toimub tegelikult õpetamine,” ütles Kaarpalu.
Autokoolide liidu esimehe Enn Saardi sõnul ei võta paljud koolid õpetajaid põhikohaga tööle, vaid õpetajad tegutsevad füüsilisest isikust ettevõtjana.
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.