22 pealinna Statoili tanklatesse paigaldatud 23-st manomeetrist jukerdavad.
Tanklate töötajad eelistavad sellele tähelepanu mitte pöörata, kuigi vale surve
rehvides võib osutuda avarii põhjuseks, kirjutas venekeelne nädalaleht Den za
Dnjom.
Vastavalt USA Liiklusohutuse Rahvusvalitsuse andmetele on vale surve rehvides igal aastal umbes 47 000 liiklusõnnetuse põhjuseks. 50% juhtudel paiskub auto üle katuse, mille tagajärjel saavad raskeid kehavigastusi autojuht, reisijad ning sageli ka jalakäijad. Paraku ei Eesti Politseiamet ega Maanteeamet jälgi sellist statistikat, küll aga fikseerides teist tüüpi liiklusõnnetusi, nt auto kokkupõrge takistusega jne.
Vianor ASi tegevdirektor Kaspar Sepp arvas, et surve erinevus rehvides 20 või suurema protsendi võrra tehase poolt paikapandud normist kõrgema või madalama poole võib viia tõsise avariini. Madala survega rehvid kuluvad kiiresti äärtest ning suurendavad kütusekulu, rääkimata sellest, et seesuguste rehvidega auto kuulab rooli halvemini. "Õhu üleküllus aga võib põhjustada rehvi keskosa kulumist. Sellisel rehvil pole elastsust, mistõttu võib see nagu õhupall lõhki minna," hoiatas Sepp.
Sepaga on sajaprotsendiliselt nõus Eesti autoralli, jääralli ning autokrossi 13-kordne meister, Mercedes-Benz kooli ohutussõidu instruktor Raido Rüütel. Survega mängida võib tema arvates vaid erivajadusel. "Nakke suurendamiseks libedal teel võib muuta survet madalamaks he kümnendiku baari võrra, kuid mitte rohkem," täpsustas ta.
Tallinnas saab rehve tasuta pumbata igas Statoili 23 tanklas. Den za Dnjomi ajakirjanikud võtsid aluseks nende auto esirehvi surve (2 baari) ning tegid kontrollmõõdud Statoili kõikides pealinna tanklates. Selgus, et korralikult töötab vaid üks, Põhja puiesteel, paigaldatud manomeeter. Teised kas ei tööta üldse või nende mõõteviga ületab 0,3 baari, tekitades sellega reaalset ohtu autojuhtidele. Peale selle ei teadnud ükski tanklatöötaja, kuidas täpselt töötab mõõteriist.
Eesti Statoil pressiesindaja Kai Realo loobus tema firma manomeetrite näitude täpsust kommenteerimast, teatas vaid, et riknemise puhul saab mõõteriist vahetatud samal päeval. "Kuna manomeetrid on iseteeninduse tsoonis, kannatavad nad sageli hoolimatute klientide kätest," kaebab Realo. "Hooletuse tagajärjel satuvad mõõteriistad rataste alla või purunevad. Tanklate töötajad kontrollivad regulaarselt nende korrasolekut.
Seotud lood
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus.
Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
Viimased uudised
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Pingereas poolsada bussifirmat!
Tagasi Logistikauudised esilehele