Tallinki laevade jääklass võimaldab neil
hakkama saada ilma jäämurdjateta.
Tegelikult hoiavad Tallinki laevad laevateed puhtana nii endale kui teistele laevadele, teatas ettevõtet esindav vandeadvokaat Toomas Vaher.
Vaher ei näe ka põhjust, miks maksta 2003. ja 2004. aasta nn. tuletorni- ja jäämurdetasusid, mille eest on majandusministeerium alustanud Tallinki vastu kohtuteed, kuna sisuliselt on riigi poolt peale pandud maks, mida riik kogus ja kogub sõltumata sellest, kas teenust tarbitakse või mitte. „Paraku saab sellist maksu või lõivulaadset koormist panna ainult seadusega ning kooskõlas põhiseadusega ei tohi ei valitsus ega üksi ministeerium ilma parlamendi vastuvõetud seaduseta taolisi tasusid korjata,” selgitas Vaher, kelle sõnul on see üks väga olulisi riigi fiskaalpoliitika aluspõhimõtteid, mille vastu eksimine kõrvaldab riigilt aluse raha mistahes nimetuse all nõuda.
„Tegemist ei olnud mingi Savisaare "kingitusega" Tallinkile, et riik vastavatest nõuetest loobus, vaid ebaseadusliku rahakorjamise lõpetamisega ministeeriumi ja Veeteede Ameti poolt, arvestades põhiseadust ja Riigikohtu praktikat,” jätkas Vaher.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!