Jaga lugu:

Venipak: tarnekiirus mõjutab e-ostjate valikuid

Foto: Venipak

Tervelt 70% soomlastest ostavad täna kaupu internetist ja sageli tehakse valik just tarnekiiruse põhjal. Venipak suudab viia Soome kliendini Eestist neti teel ostetud kauba sama kiiresti, kui Soome kaupmeestelt ostes.

2018. aastal oli Eesti kaubavahetus naaberriigi Soomega rekordiline – eksporditud kauba koguväärtus küündis 2,3 ja imporditud kauba väärtus 2,2 miljardi euroni. 2017. aastaga võrreldes kasvasid need näitajad tervelt 16%. Kiirkulleriteenistuse Venipak juht Justas Šablinskas sõnab, et eriti tuntaval määral suurenes riikide vahel jaemüügikaubandus.

„Soome on suur turg Eestile ja kõigile Balti riikidele. Viimastel aastatel tunneme eriti selgelt, et Eesti ja Soome vahel on suurenenud väikesaadetiste osakaal ja selle põhjuseks on kasvanud e-kaubandus. Üha rohkem soomlasi on harjunud sooritama oma ostud internetis ja valivad kauba Eestist,“ selgitab Šablinskas.

Viimased uuringud on näidanud, et e-kauplustes ostlevate soomlaste arv küündib koguni 3,4 miljonini (70% elanikkonnast) ning prognoositakse, et 2022. aastal ostab juba tervelt neli miljonit soomlast vähemalt üks kord aastas oma kauba internetist. See on peaaegu 80% Soome elanikest. Samal ajal kasutab Eestis e-kaupluste teenuseid peaaegu 60% elanikest.

„Teine oluline aspekt on see, et soomlased on hakanud Eestist ostetud kauba kohaletoomiseks tunduvalt sagedamini kasutama kulleriteenuseid. Viimase kolme aasta jooksul on meie tegevus tänu saadetistele Eestist Soome kasvanud kahekordseks,“ räägib Šablinskas.

„See on suurepäraseks perspektiiviks Eesti ettevõtetele, kellel ei ole füüsiliselt võimalik avada oma esindusi Soomes või kelle kauplused ei asu Tallinnas, vaid kaugemates regioonides. Internet annab ka kõige väiksematele äridele võimaluse leida kliente välismaal.“

Vaja on usaldusväärset partnerit

Venipaki juhi sõnul on tarbijate harjumused viimastel aastatel väga palju muutunud ja üha rohkem ostjaid soovib enda tellitud kauba kätte saada kohe samal päeval.

„Tarbijakäitumise uuringud näitavad, et pisut rohkem kui pool e-kaupluste ostjatest valivad müüja selle järgi, kes suudab kauba kohale toimetada kiiremini, sest tarbijad soovivad oma kauba kätte saada kohe. See on eriti aktuaalne niinimetatud millenniumipõlvkonnale, kes on muutumas üha suuremaks osaks ostjatest,“ jagab Šablinskas oma kogemusi.

„Ja ka siin näeme suuri võimalusi Eesti ettevõtluse jaoks. Kõik ettevõtted ei saa oma tegevuse alguses anda lubadusi toimetada kaubad kohale kiiresti ja efektiivselt. Siin saame olla usaldusväärseks partneriks, sest saame kohandada oma teenused üha nõudlikumate ostjate vajadustega,“ ütleb Šablinskas.

Venipaki juhi sõnul avati 2018. aastal Balti regioonis kolm uut terminali, 2019. aastal avatakse veel kaks ja laiendatakse tunduvalt pick-up punktide võrku, mistõttu on kauba liikumine Vilniusest Tallinna ja sealt Soome muutunud tunduvalt kiiremaks ja tõhusamaks.

„Meie ettevõte toimetab juba viis aastat kaupa Tallinnast pea üle kogu Soome ühe tööpäevaga. 2018. aastal investeerisime palju terminalide laiendamisesse Leedus ja Lätis. 2019. aastal on plaanis teha suuri investeeringuid Eestis. Sellepärast loodame, kui parandame tarneid ja avame uued terminalid, aitame Eesti ettevõtetel kiiremini jõuda Soome klientideni, et nad ei tunneks vahet, kas osta kaup Eestist või Soomest. See aga oleks väga suureks eeliseks Eesti ettevõtetele,“ räägib Šablinskas.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee