“Maailm liigub sinnapoole, et õhk muutub õhusõidukitest üha paksemaks. Me peame keskenduma suurtele droonidele, mis võiksid viia pakke Tallinna lennujaamast näiteks Stockholmi. Eesti ei tohi siin jääda ülejäänud maailmast maha,” rääkis Uibo.
Neli aastakümmet lennanud piloot Tõnis Lepp ütleb, et sellist tüüpi lennuõnnetust, nagu juhtus nädalavahetusel Soomes, poleks osanud ta ette aimata ka kõige halvemaski unenäos.
Edela-Soomes Euras põrkasid laupäeval kokku ja kukkusid alla kaks helikopterit, mille pardal oli teiste seas kaks tuntud Eesti ettevõtjat. Soome politsei kinnitusel hukkusid kõik kopterites olnud inimesed.
Laupäeval Soomes toimunud kopteriõnnetuses hukkusid esialgsetel andmetel ettevõtjad Oleg Sõnajalg ja Priit Jaagant. Mõlemad olid omas valdkonnas Eesti ühed olulisemad ärimehed.
„Droonide lennutamine on viimastel aastatel muutunud meie õhuruumis üha populaarsemaks, kuid elanikkonna teadlikkus droonide lennutamise regulatsioonidest ja ohutusreeglitest on kahjuks madal,“ tunnistas Transpordiameti mehitamata lennunduse osakonna juhataja Priit Rifk.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.