Selveri plaanist luua oma logistikakeskus on Eestis räägitud juba üle 15 aasta. 2023. aasta septembris loodi selleks aga eraldi ettevõte NG Logistics ning poolteist aastat hiljem on keskus püsti, ligi 140 uut inimest tööle värvatud ning välja õpetatud. Kuidas uut logistikakeskust „nullist sajani“ käima lükata, rääkis „Logistikauudised eetris“ saates ettevõtte tegevjuht Mario Kõiv.

- NG Logisticsi juhatuse liige Mario Kõiv „Logistikauudised eetris“ saate salvestusel.
- Foto: Tõnu Tramm
Ehkki
NG Logistics on osa NG Kapital grupist kuhu kuulub palju erinevaid ettevõtteid ning tema emaettevõte on hoopis jäätisetootjana tuntud Balbiino, sai selle loomine alguse siiski samasse gruppi kuuluva Selveri vajadusest võtta kogu logistika oma kontrolli alla.
„Oma logistikakeskus on ainuvõimalik lahendus kui tahta teha investeeringuid ja arendusi, mida teenusepakkujad ei ole arusaadavalt valmis tegema. Nüüd on meil vabadus arendada süsteeme, mis vastavad just meie vajadustele ja ettevõtte äristrateegiale,“ tõi
Mario Kõiv välja peamise põhjuse, miks logistikateenuste sisse ostmine lõpetati.
Asukohavalikul oli kaalumisel kaheksa erinevat võimalikku piirkonda, millest lõpuks otsustati Lasnamäe ja Maardu vahelise piirkonna, täpsemalt Vana-Narva maanteega ristuva Paemurru tänava kasuks. „See koht pakub head ligipääsu meie töötajatele, kellest suur osa elab Lasnamäel, samuti sobis kõige paremini ka logistikakeskuse muudele nõudmistele,“ lausus Kõiv.
Suuresti just tänu sellele polnud ka töötajate leidmine nii keeruline nagu arvata võinuks. Pigem vastupidi. „Oli juhuseid, mil mees tõi naise töövestlusele ja küsis siis, et kas mina saaksin ka kandideerida? Ehk inimeste huvi meile tööle oli väga suur, küll aga oli suur väljakutse nende koolitamine olukorras, kus keskust alles ehitati ja reaalset praktikat polnud võimalik pakkuda,“ nentis Kõiv ja lisas, kokkuvõttes andis see neile aga idee NG Akadeemia loomiseks, kus järjepidevalt uusi talente koolitatakse ja mis tagab erinevatel tasemel spetsialistide olemasolu ka tulevikus.
Milliseid uusi tehnoloogilisi lahendusi uue keskuse rajamisel kasutusele võeti, mida saanuks teha teisiti ja millised on NG Logisticsi tulevikuplaanid, sellest saates põhjalikult räägitaksegi. Ühtlasi saavad vastuse küsimused, mida eelmisel nädalal toimunud konverentsil „Laoseis 2025“ osalenud Mario Kõivu käest küsisid, kuid mis toona ajapuudusel vastamata jäid.
Selveri logistikakeskus: 15 aastat mõeldud ja siis tehtud
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
8. aprillil toimus Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskuses juba 21. korda konverents “Laoseis 2025“. Tegemist oli ajaloo suurima publikuarvuga konverentsiga, kus oli osalejaid 140.
„Meie mõte on need lahendused, mille oleme Eesti turule ehitanud, nö ära pakendada ja minna nendega riikidesse, kus hetkel ei ole veel pakiautomaatide taristut välja ehitatud,“ tunnistas Omniva vastne juhatuse esimees Martti Kuldma saates „Logistikauudised eetris“. Selle mõttega on käidud maad kuulamas juba näiteks Moldovas ja Armeenias.
E-kaubanduse alustava ettevõtjate jaoks on esmatähtis lahendada kaks suurt küsimust: kuidas muuta makseprotsess võimalikult mugavaks ja kuidas tagada kiire ning sujuv tarne. Millised on parimad lahendused nullist alustavale ettevõttele ja sellele, kelle garaaž on juba kaupade alla mattumas ning jaks ise kõike menetleda on raugemas?
„Me räägime umbes kümnest miljardist A4 leheküljest aastas, ehk 50 miljonist dokumendist päevas. See võrdub umbes ühe kümnendikuga kogu Eesti metsade raiemahust,“ tõi Digilogistika Keskuse värske projektijuht Kalev Reiljan ilmeka näite, miks on vaja kiiremas korras ellu viia eFTI projekt, mis muudaks Euroopa Liidu kaubaveod paberivabaks.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.