Suurprojektid annavad uue hoo Tallinna Sadama kasvule
Investorite seas dividendiaktsiana populaarne Tallinna Sadam lõikab kasu mitmest suuremahulisest projektist, mis tõotavad kasvatada ettevõtte ärimahtu ning täita aktsionäride kukrud kopsakama tootlusega.
Koroonakriisi ja Ukrainas toimuva sõja tulemusel kahanenud kauba- ning reisijatemaht on hakanud taastuma, sõnab Tallinna Sadama finantsjuht Andrus Ait saates “Portfelli kasvuplaanid”, tõdedes siiski, et koroona-eelse tasemeni on veel minna. Ait toob välja, et see taastumise trend tähendab Tallinna Sadamale mahu kasvu ka tulevikus.
Firmade ostu ja müügi nõustamise ettevõtte Prudentia ning Nasdaq Tallinna poolt koostatud värske TOP101 Eesti väärtuslikemate ettevõtete edetabelis on 10 seotud transpordi, transiidi või logistikaga. Kõige väärtuslikumaks ettevõtteks selles sektoris on endiselt Tallink Grupp, mille väärtus on aga võrreldes eelmise aastaga 82 miljoni võrra langenud.
„Arvestades tõsiasja, et Ida-Lääne transiit on idanaabri tegevuse tõttu läbi ja ka Põhja-Lõuna transiiti enne Rail Baltica valmimist veel ei ole, siis tänase seisuga elame kõige negatiivsemas stsenaariumis neljast, mille 10 aastat tagasi koostasime, ehk logistilises tupikus,“ nentis DB Schenkeri Põhja- ja Ida-Euroopa ärijuht Janeks Saareoks.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.