“Uus terminal loob võimalusi transpordisektorile keskkonnasõbralikematele kütustele üleminekul,“ tervitas uue kaubaoperaatori lisandumist Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm.
Foto: Liis Treimann
Lepingu kohaselt ehitab JetGas etapiviisiliselt hiljemalt aastaks 2030 kuni viie mahutiga veeldatud metaani terminali koos kailiini ühendava torustikuga. Terminali esimese etapi käivitamine koos ühe mahuti rajamisega on planeeritud 2027.aasta lõpuks.
„Arvestades tõsiasja, et Ida-Lääne transiit on idanaabri tegevuse tõttu läbi ja ka Põhja-Lõuna transiiti enne Rail Baltica valmimist veel ei ole, siis tänase seisuga elame kõige negatiivsemas stsenaariumis neljast, mille 10 aastat tagasi koostasime, ehk logistilises tupikus,“ nentis DB Schenkeri Põhja- ja Ida-Euroopa ärijuht Janeks Saareoks.
USA rohemetalli ja kemikaale tootev ettevõte Protio ja Tallinna Sadam allkirjastasid ühiste kavatsuste memorandumi, et uurida e-kütuste tootmise võimalusi, mille käigus toodaks Protio Muuga sadamas e-metanooli, jätkusuutlikku lennukikütust ja potentsiaalselt e-NG-d.
Kolmandas kvartalis teenis Tallinna Sadam 5,6 miljonit eurot kasumit, m,ida on mullu sama perioodiga võrreldes 6,5% vähem. Samas, reisijate arv kasvas üle 4%2, samuti ületas ootusi kaubaveoäri.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.