Enne pandeemiat olid Tallinkil plaan ehitada Linnahalli kõrvale enda kai, et saada alla suuri sadamatasusid. See mõte on nüüd maha maetud, kuna sadamatasud sai Tallink kohtuvaidluses Tallinna Sadamaga alla, rääkis Tallink Grupi juht Paavo Nõgene.
Paavo Nõgene sai Tallinna Sadamaga kohtus sadamatasud paika.
Foto: Andras Kralla
“Linnahalliga me ei plaani tegeleda, meie investeerimisfookus on meie enda laevad ja nende hea tehniline olukord. Investeerime ka sellesse, et kütusekulu veelgi väheneks ja laevad oleksid keskkonnasõbralikud. Panustame ka laenukoormuse vähendamisse ja dividendi maksmise taastamisse,” rääkis Nõgene.
Laevandussektor liitub järgmisel aastal Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside heitkogustega kauplemise süsteemiga (HKS), mis tähendab, et laevafirmadel tuleb hakata ostma CO2 heitmete hüvitamiseks süsinikuturult saastekvoote. See omakorda tähendab, et 2024. aasta algusest tuleb ka kõikide laevafirmade klientidel hakata maksma oma reiside eest rohkem, kirjutab Tallinki kommunikatsioonidirektor Katri Link.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kinnitas ametisse riigilaevastiku tuumikpersonali. Asutuse peadirektoriks saab merendusvaldkonna tippjuhi taustaga Andres Laasma.
Pandeemia läks üle ja aastal 2022 on Tallink jõudnud 2018. aasta tasemele, rääkis investeerimisettevõtte Infortar juht Ain Hanschmidt Äripäeva raadios. Ühtlasi on kõik Tallinki laevad praegu hõivatud.
Transpordiamet käivitas digitaalse meremeeste infosüsteemi, mis võimaldab meremeestel ja neile dokumente väljastavatel osapooltel suhelda üksteisega senisest oluliselt mugavamalt ja kiiremini.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.