• 28.01.21, 16:18

DPD Eesti juht: esimesed päevad elektrikaubikutega olid üsna ehmatavad

Läinud nädalal teatas DPD Eesti ajaloo suurimast elektrikaubikute ostutehingust Eestis, soetades enda masinaparki seitse täiselektrilist Volkswagen Crafterit. Ettevõtte juht Remo Kirss tunnistas, et krõbeda pakasega selliste autode teedele toomine oli esimestel päevadel üsna ehmatav kogemus.
Remo Kirss (vasakul) võttis 18. jaanuaril Moller Auto Ülemiste tegevjuhilt Tarvi Hirvelt vastu elektrilise kaubiku võtmed. Esimesed tööpäevad näitasid, et meie kiirlaadimistaristu jätab seda tüüpi autode kasutamisel veel tugevalt soovida.
  • Remo Kirss (vasakul) võttis 18. jaanuaril Moller Auto Ülemiste tegevjuhilt Tarvi Hirvelt vastu elektrilise kaubiku võtmed. Esimesed tööpäevad näitasid, et meie kiirlaadimistaristu jätab seda tüüpi autode kasutamisel veel tugevalt soovida.
  • Foto: DPD
Täiselektriliste kaubikute kasutuselevõtt sattus DPD Eestil aega, mil väljas paukus krõbe pakane ja see alandas koormatud kaubikute akude mahutavust sedavõrd, et läbisõit ühe laadimiskorraga taandus vaid 100 km kanti. See omakorda sundis kullereid tegema vahepealseid laadimisi, mis osutus aga ootamatult keeruliseks.
Taristu rajamisel pole kaubikutele mõeldud
„Esimesed päevad olid päris ehmatavad. Kulleritel on iga minut arvel, mistõttu pole meil aega istuda pool tundi juhtme otsas selleks, et saada juurde paar kilomeetrit. Vaja on kiirlaadijaid, mis pahatihti asuvad aga kohtades, kuhu kõrge kaubikuga ligi ei pääse. Meie enda hoovil on sellised samuti olemas, kuid pole mõislik sõita 10-20 km sinna keset päeva laadima. Lisaks on kiirlaadijad elektritaksode jt autode poolt tihtilugu hõivatud,“ rääkis Kirss raadiosaates Ärikliendid roolis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas ei ole ettevõte elektrikaubikute ostu hetkekski kahetsenud ning tagasiside nii koostööpartnerite kui avalikkuse poolt on olnud igati positiivne. „Kindlasti ei jää need kaubikud viimasteks, pigem on see alles algus ning küllap ka laadimisvõrgustik ükskord järele jõuab. Kui oma marsruute oskuslikult planeerida, siis soojemate ilmade puhul pole nende kasutamine mingi probleem,“ lausus Kirss, kelle sõnul plaanib ettevõtte elektrikaubikuid kasutada 2-3 aastat ning selleks ajaks peaks investeering olema kütusekulu arvelt ka tasa teenitud.
Riik kaalub taristu arendamise toetamist
Saates osalenud Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) toetuste ja investeeringute osakonna juhataja Antti Tooming tunnistas, et kui seni on KIK toetanud elektrisõidukite ostjaid, siis äsja ametisse kinnitatud uus valitsus on vihjanud ka võimalikule laadimisvõrgu arendamise toetamisele.
„Täna on veel vara konkreetsetest sammudest ja summadest rääkida, kuid selgelt on keskkonnasõbralik transport uue valitsuse üks prioriteete. Soov on motiveerida elektrisõidukite ostmist väga erinevatel viisidel, kaasa arvatud laadimistaristu arendamise näol,“ lausus Tooming.
Ka Remo Kirss tunnistas, et ettevõtjad vajad rohkem motivatsiooni keskkonnasõbralikesse, kuid oluliselt kallimatesse tarbesõidukitesse investeerimisel. DPD puhul on tegu grupi strateegiaga ja selleks on ette nähtud arvestatavad summad, kuid väiksematel ettevõtjatel ei ole motivatsiooni täna just kuigi palju. „Ega muud eriti ei olegi, kui võimalus sõita ühistranspordi radadel ja kesklinnas tasuta parkida. Kullerfirmale on see muidugi arvestatav boonus.“
Kütusefirmad panevad õla alla
Laadimistaristu rajamisele on õla pannud ka kütusefirmad. „Ehkki meie peamine suund on keskkonnasõbralikul diislikütusel Neste My ja loodame selle õiglasele maksustamisele lähitulevikus, siis teine suund on kindlasti ka elektriautode laadimispunktide rajamine meie tanklatesse. Üks laadimispunkt on juba olemas, kuid koos partneriga saab neid juba õige pea olema oluliselt rohkem,“ tunnistas kolmas saatekülaline, Neste Eesti ärikliendi müügijuht Martin Õunap.
„Ärikliendid roolis“ saadet juhib Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
Kuula saadet siit:
DPD Eesti juht: esimesed päevad elektrikaubikutega olid üsna ehmatavad
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Bussifirma Alltours OÜ omanik Üllar Sai roolis.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele