• 27.09.23, 12:00

Kuidas kasutab autotööstuse logistika erinevaid autoosi ja komponente?

Logistika autotööstus on keeruline ja integreeritud protsess, mis hõlmab erinevate autoosade ja komponentide haldamist ja transporti. Sellel on oluline roll sõidukite ja autoosade tõhusa ja sujuva tarnimise tagamisel tootjatelt edasimüüjatele ja lõpptarbijatele. Varude haldamine on autologistika kriitiline aspekt. Autoosade laod ja jaotuskeskused peavad varuma õigeid osi õiges koguses, et rahuldada tootmisvajadusi ja klientide tellimusi. Autoosade ja komponentide, sealhulgas veoautode, rongide, laevade ja lennukite teisaldamiseks kasutatakse erinevaid transpordiliike. Transpordi valik sõltub sellistest teguritest nagu vahemaa, kiireloomulisus ja kuluefektiivsus.
Kuidas kasutab autotööstuse logistika erinevaid autoosi ja komponente?
Autoosade nõuetekohane pakendamine ja käsitsemine on transpordi ajal kahjustamise vältimiseks hädavajalik.
Pakkematerjalid ja -meetodid peavad olema optimeeritud, et tagada osade ohutu jõudmine sihtkohta.
Pidurikettad, -klotsid ja hüdraulikakomponendid on sõidukites ohutu sõidu tagamiseks üliolulised. Need komponendid on hädavajalikud nii sõidukite tootmisel ja tarnimisel kui ka nende regulaarsel hooldusel.
Pidurikettad ja -klotsid on sõiduki pidurisüsteemi lahutamatud komponendid. Sõidukite tootmise ajal paigaldatakse need osad, et tagada sõiduki ohutu peatumine. Usaldusväärse pidurdustõhususe tagamiseks peavad need vastama rangetele kvaliteedistandarditele.
Hüdrauliline pidurisüsteem, mis sisaldab selliseid komponente nagu pidurivoolikud, voolikud, peasilindrid ja pidurisadulad, on pidurisüsteemi oluline osa. Need hüdraulilised komponendid integreeritakse sõidukisse tootmisprotsessi käigus, et võimaldada pidurivedeliku rõhu ülekandumist piduripedaalilt piduriklotsidele, mille tulemuseks on tõhus pidurdamine. Pärast sõidukite tootmist ja müümist klientidele sõltub autotööstus jätkuvalt piduriketaste, -klotside ja hüdraulikakomponentide tarnimisest ja turustamisest. See tagab, et varuosad on hoolduseks ja remondiks hõlpsasti kättesaadavad. Vaata ka purunenud piduriklotside sümptomeid.
brand new brake discs, brake caliper and brake pad set for car. isolated on white with copy space
  • brand new brake discs, brake caliper and brake pad set for car. isolated on white with copy space
  • Foto: Ilja Enger-Tsizikov
Esindused ja sõltumatud autoremonditöökojad sõltuvad nende komponentide järjepidevast tarnimisest sõidukitele. Kui kliendid toovad oma sõidukid tavahoolduseks või pidurisüsteemi remondiks, vahetatakse need osad sageli välja, et tagada ohutu ja usaldusväärne pidurdamine. Piduriklotside eluiga on piiratud ja neid tuleb kulumise tõttu perioodiliselt vahetada. Korrapärase hoolduse käigus kontrollivad tehnikud piduriklotside seisukorda ja vahetavad need välja, kui need on teatud paksuseni kulunud. See tagab, et sõiduk säilitab õige pidurdusjõu.
Pidurikettad võivad aja jooksul samuti kuluda ja nendesse võivad tekkida sooned või hoopis kõverduda. Hoolduse käigus kontrollivad mehaanikud piduriketaste seisukorda ja vahetavad need välja, kui kettad ei vasta enam vastuvõetavatele spetsifikatsioonidele. See hoiab ära sellised probleemid nagu pidurite pulseerimise ja tagab ühtlase pidurdustõhususe. Hüdraulikakomponente, nagu pidurivoolikud ja peasilindrid, tuleb regulaarselt kontrollida lekete, korrosiooni või kahjustuste suhtes. Kõik nende komponentidega seotud probleemid võivad kahjustada pidurisüsteemi tõhusust ja need tuleb hoolduse käigus lahendada.
Kokkuvõtteks võib öelda, et pidurikettad, -klotsid ja hüdrokomponendid on sõidukite tootmise, tarnimise ja hoolduse lahutamatud osad. Need on olulised ohutu ja usaldusväärse pidurdamise tagamiseks ning nende kvaliteet ja kättesaadavus on autotööstuses kriitilised tegurid. Nende komponentide regulaarne hooldus ja asendamine on sõiduki ohutuse ja jõudluse võtmeks.
Teave piduriketaste kohta: www.autovaruosadonline.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele