Intervjuu: raudteelt saadud pisik ei jäta Riia Sillaved maha ka sadamaäris
Rail Balticast sadamaärisse sukeldunud Riia Sillave tunnistab, et sai eelmisest töökohast kaasa pisiku, mida on ka oma kolleegidesse süstinud ning mille tõttu on HHLA TKst saanud ka kauaoodatud Merevaigurongi üks häälekamaid eestkõnelejaid.
Algusaastatel Rail Baltic Estoniat juhtinud Riia Sillave tegutseb juba poolteist aastat Muugal, sakslastele kuuluva HHLA TK Estonia tegevjuhina. See on olnud teatud mõttes sisse elamise aeg, et viia end kurssi uute väljakutsetega ning panna paika täpne tulevikuvisioon sadama arengu osas. Muuhulgas on Sillave hinnangul on just tänavu erakordne võimalus panna käima kauaoodatud Merevaigurong.
Eesti-Saksa-Gruusia konsultantide grupp võitis EBRD konkursi sadamakogukonna süsteemi (PCS) teostatavusuuringuks Gruusias, mis püüdleb riigina piirkondlikuks transiidi- ja logistikakeskuseks.
Loetud päevad tagasi saabus Hollandist Kaunase ühendveoterminali esimene konteinerite ja poolhaagistega kaubarong mööda Euroopa standardlaiusega raudteed. Läinud nädalal alustas Läti raudtee poolhaagiste vedu kahe suurema sadama vahel ning jäänud on veel käivitada poolhaagiseid vedav rong Muuga ja Kaunase vahel.
Täna, 7. juuli hommikul jõudsid Muuga sadamasse HHLA TK Estonia terminali kaks suurt konteinerikraanat, mis käikuvõtmise järel loovad Muugale võimekuse teenindada tänasega võrreldes oluliselt suuremaid konteinerilaevu ning seeläbi tõsta Eesti atraktiivsust kaubavahetuse sõlmpunktina.
Euroopa juhtiva logistikakontserni HHLA tütarfirma HHLA TK Estonia lisab viimase kümnendi suurima investeeringu raames Muugale kaks suurt konteinerkraanat, mis alustasid 29. juuni hommikul teekonda Hamburgi sadamast Eesti suunas.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.