• 23.07.21, 11:04

Poolhaagiste vedu raudteel muutub aina reaalsemaks

Loetud päevad tagasi saabus Hollandist Kaunase ühendveoterminali esimene konteinerite ja poolhaagistega kaubarong mööda Euroopa standardlaiusega raudteed. Läinud nädalal alustas Läti raudtee poolhaagiste vedu kahe suurema sadama vahel ning jäänud on veel käivitada poolhaagiseid vedav rong Muuga ja Kaunase vahel.
Poolhaagiste laadimine Riia sadamas.
  • Poolhaagiste laadimine Riia sadamas.
  • Foto: DB Schenker
Sel nädalal sai 2015. aastal valminud Kaunase ühendveoterminalist Euroopa raudteesüsteemi kõige kirdepoolseim punkt, kuhu saab Euroopa standardveeremiga sõita pärast Kaunas–Palemonase raudteelõigu kõigi tööde lõpetamist. Kasutades Rail Baltica projekti parameetreid Poola–Leedu piiri ja Kaunase vahelisel raudteel, võimaldab see alustada kaubavedusid juba enne Rail Baltica täielikku valmimist ka Eesti ja Euroopa vahel.

Seotud lood

Uudised
  • 14.07.21, 10:47
Läti alustas sadamate vahelisi kontreilervedusid
HHLA nägemus: konteiner Muuga ja Tilburgi vahel 0,6 €/km
Läti Raudtee alustas pilootprojektiga, mille käigus tõstetakse tavalise poolhaagise konteinerid otse selleks kohandatud raudteeplatvormile ning viiakse ühest sadamast teise. See annab hea impulsi ka konteinerrongi käivitamiseks Muugalt läbi Riia Kaunasesse ja sealt edasi kuni Tilburgini. See on küll aeglasem, kuid umbes poole odavam ja keskkonnasõbralikum kui maanteevedu.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele