Kuigi tahaks öelda, et möödunud ja alanud aasta väljakutsete fookusteemad on bussiettevõtete jaoks muutunud, siis paraku see nõnda ei ole. Bussiettevõtted on endiselt paljude nende tegevuskeskkonda puudutavate riigi poliitikaotsuste ootel, mis takistab pikaajaliste plaanide realiseerimist, kirjutab oma arvamusloos Autoettevõtete Liidu tegevjuht Kersten Kattai.

- Kersten Kattai sõnul ekslevcad bussiettevõtted jätkuvalt kliimasudus Foto: Andras Kralla
Positiivse poole pealt on sõitjateveo mahud endiselt tõusujoones, mis annab sektori arenguperspektiividele optimismi. Möödunud aastal oli III kvartali seisuga bussiga sõitjate arvu kasv ligikaudu 6-7%, rahvusvahelises veos üle veerandi.
Kersten Kattai kommentaar ilmus värskes Bussiettevõtete kvartaliraportis.
Täismahus raport on saadaval
SIIN!Neid trende toidavad Euroopa Liidu kliimaeesmärgid, mis ka Eestis näevad juba kümnendi lõpuks otsustavat maanteetranspordi süsinikuheite vähenemist. Seda on võimalik saavutada laias laastus vaid kahe viisil – erasõidukipargi elektrifitseerimisega ja modaalnihkega inimeste liikuvusharjumustes.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pingereas poolsada bussifirmat!
Sõitjateveo TOP-i võitjaks osutus juba teist aastat järjest rahvusvahelistel ja riigisisestel regulaarbussiliinidel ning tellimisvedudel reisijateveoga tegelev Lux Express Estonia AS. „Meie fookuses on reisijatele mugavate, kaasaegsete busside ja kõrgetasemelise teeninduse pakkumine, mis on meil aidanud saavutada jätkusuutlikku kasvu,“ nentis ettevõtte juhatuse liige Ingmar Roos.
Autoettevõtete Liit saatis täna peaministrile, rahandus-, regionaal- ja taristuministrile ning Riigikogu fraktsioonidele pöördumise, milles juhib tähelepanu, et ühistranspordi dotatsiooni võimalik kärpimine on vastuolus riigi plaaniga vähendada regionaalset ebavõrdsust, autostumist ning sellest tekkivaid keskkonnakahjusid, puudutades kõige valusamini ääremaade inimesi, kelle liikumisvõimalused on niigi kasinad.
Eesti riik on nagu väravavaht, kes tõrjub kõik ideed ja ettepanekud, kuidas ligi 60 000 inimesele tööd andva veondus- ja laondussektori konkurentsivõimet vabalangusest päästa, tõdesid ELEA juht Herkki Kitsing ja Autoettevõtete Liidu tegevjuht Kersten Kattai saates "Logistikauudised eetris".
Oluline osa automaksuga kogutud rahast peaks minema tänapäevaste liikuvusteenuste arendamiseks ja maksustamisel tuleks palju enam arvestada sõiduki kasutamist, kirjutab Autoettevõtete liidu tegevjuht Kersten Kattai.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.