Kuidas kaubaalused õigesti pakkida?

On Sul tulnud ette, et kaubaalused jõuavad Sinuni või kliendini lagunenuna, vigastatuna või määrdununa?

Kahjuks on see logistika-maastikul üsna igapäevane nähtus (eriti kaupade puhul, mis peavad läbima pikki vahemaid ja mitmeid ümberlaadimisi), mis tekitab tarbetut ja totrat lisakulu ettevõttele.

Olgugi, et vahel leidub teedel rallimehest-rekkamehi või logistika-terminalides lohakaid laotöölisi, kes kauba suhtes hooletud, on peamiseks põhjuseks siiski kaubaaluste kehvapoolne pakendamine saatja või tootja poolt.

Järgnevalt mõned nõuanded, kuidas kaubaalused paremini pakkida ja kindlustada:

1. Kõigepealt vali korralik alus ja pööra tähelepanu selle kvaliteedile

Oluline on valida oma kaubale korralik alus, mis lihtsustab koguste käsitlemist.

Korralik alus on standardile vastav (eoroalus, ISO alus, FIN alus jt), sertifitseeritud ning mehaaniliste vigastusteta. Euroopas enimlevinud standardid on toodud kõrvalolevas tabelis.

Sertifitseeritud euroaluse tunned ära järgmiste elementide järgi (vaata ka pilti paremal):

1. Euroopa Kaubaaluste Assotsiatsiooni (EPAL) markeering

2. Faasitud aluslauad

3. ISPM-15 standardiseeringu markeering (e. Rahvusvaheliste Fütosanitaarmeetmete standard, mis sätestab tervisekaitselisi aspekte)

4. Euroopa Kaubaaluste turu markeering (EUR)

5. Naelutamise muster ning naelaüübi markeering

Kaubaaluste turul liigub ka palju ühekordseks kasutamiseks mõeldud ebastandardseid ja sertifitseerimata aluseid, mida soovitame mitte korduvalt kasutada, kuna nende kvaliteet ja vastupidavus on sellisel juhul kaheldav (eriti tõstukitega käsitledes).

2. Kaupade asetamisel alusele jälgi et ei ületataks dimensioone

Pakid, kastid või muud pakkeühikud ei tohi ületada aluse dimensioone, kuna käsitlemisel erinevate laoseadmetega ei tajuta gabariite ning kauba lõhkumist tuleb kaunis sageli ette.

Samuti ei ole hea pakkida kaup alusele kasutamata ära selle täit mahutavust. Nii võib veo käigus kaup hakata loksuma ning tagajärjeks on vigastatud või ümber läinud kaubaalus.

Kaupade asetamisel alusele peab jälgima, et kõige raskemad ning vastupidavama pakendiga kaubad saaksid allapoole.

Erikujuliste pakendite puhul katsu sarnased paigutada aluse äärtele ning teistest erinevad aluse keskele. Sarnaselt võib kaitsta ka õrnemaid materjale, paigutades need kaubaaluse keskele.

Jookide puhul tuleks kõigepealt alusele paigutada klaas-pudelid, seejärel purgid ning kõige lõpuks plastikpudelid. Plastikpudelisse villitud gaseeritud joogid tuleb paigutada kindlasti ennem ja siis nende peale ilma gaasita (kuna on pehmemad).

Stabiilsuse tagamiseks tasub erinevate kihtide vahele paigutada papist vaheleht. Erinevate tühimike/aukude tekkides peaks need täitma spetsiaalsete kaubakaitse-vahenditega (padjad, amortisaatorid, penoplast-graanulid jne).

Nö pehmete toodete puhul soovitame kasutada aluse nurgatugesid või "alusekraesid".

Kirjutamata reegli kohaselt peetakse pakendatud euroaluse maksimaalseks kõrguseks 1,8m, mis loomulikult sõltub paljuski kaupade/pakendite omadustest.

3. Kaupade kindlustamine alusele peab tagama nende stabiilsuse sihtkohani

Kaubad fikseeritakse alusel tavaliselt kiletamise teel, harvem (mille tingib ka kauba iseloom) plastik- või metall-lintidega.

Kauba kiletamisel on reeglina kolm funktsiooni: kaitsta vigastuste eest, tagada stabiilsus alusel, ning säilitada hügieenilisus.

Alusta kiletamist alati kaubaaluse alumisest servast ning veendu, et kaup saaks kinnitatud aluse külge (nagu näha juuresolevalt pildilt), selliselt ei libise tooted veo käigus aluselt maha.
 
Kui tuleb läbida pikki vahemaid ja mitmeid ümberlaadimisi, siis ära kiletamisega koonerda, oleme näinud mitmeid juhtumeid, kus paar kihti kilet on välja veninud ning kaubaalus koost lagunenud. Paar ekstrakihti kilet ei maksa midagi, kuid ümberpakendamine (eritigi veel kusagil Euroopa vahelaos) maksab vahest mõnest kaubastki rohkem.

Osale arutelus

  • Aleksander Bankiir

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0063211
Brasiilia reaal BRL 4,22 0.068696
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204583
Filipiinide peeso PHP 59,23 0.2657864
Hiina jüaan CNY 7,66 0.0352421
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.0359538
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0094458
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.0634007
India ruupia INR 80,89 0.0630852
Indoneesia ruupia IDR 15991,64 0.0352809
Islandi kroon ISK 135,54 0.0369031
Jaapani jeen JPY 125,50 0.055808
Kanada dollar CAD 1,50 0.0267094
LAV rand ZAR 15,93 0.089858
Lõuna-Korea vonn KRW 1273,93 0.1312625
Malaysia ringgit MYR 4,62 -0.2334277
Mehhiko peeso MXN 21,72 0.0686522
Norra kroon NOK 9,72 0.073116
Poola slott PLN 4,33 0.0300279
Rootsi kroon SEK 10,56 0.0085256
Rumeenia leu RON 4,74 0.0021077
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0195554
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0460883
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0264294
Taani kroon DKK 7,46 -0.0174239
Tai baht THB 35,29 0.003117
Tšehhi kroon CZK 25,65 -0.0233836
Türgi liir TRY 5,99 0.0784916
Ukraina grivna UAH 30,74 0.0354693
Ungari forint HUF 317,14 -0.0504255
USA dollar USD 1,13 0.0352734
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.1214477
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0740375
Vene rubla RUB 74,63 0.2019226

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019