Balti ministrid leppisid kokku täiendava rahataotluse Rail Balticale
Balti riikide transpordiministrid leppisid kokku, et taotlevad ühiselt täiendavat Euroopa Liidu rahastust Rail Baltica projektile, rõhutades selle strateegilist tähtsust sõjalise liikuvuse ja piirkondliku julgeoleku seisukohalt.
Avalduses tuuakse esile, et koordineeritud ja piisavalt rahastatud lähenemine suurendab Euroopa strateegilist valmisolekut sõjalisteks väljakutseteks.
Foto: Martynas Ambrazas
Eesmärk kajastus ühisavalduses, mille allkirjastasid teisipäeval Vilniuses Leedu transpordi- ja sideminister Eugenijus Sabutis, Läti transpordiminister Atis Švinka ning Eesti taristuminister Kuldar Leis.
Venemaa tulistas 23. mail kaks ballistilist raketti Ukraina lõunaosas asuva Odessa sadamalinna pihta, tappes kaks inimest ja vigastades veel seitset, teatas Odessa oblasti kuberner Oleh Kiper. Emapäeval teatas Tallinnaski terminali omav Hamburgi sadamaettevõte HHLA sotsiaalmeedias, et surma said nende töötajad.
Taristuehituse Liit peab positiivseks, et värskesse koalitsioonileppesse on kirjutatud lubadused suurendada investeeringuid teetaristu arendamisse. Samas rõhutab liit, et rõõmustamiseks on põhjust alles siis, kui sõnadele järgnevad ka konkreetsed teod.
21. mail sõlmis Rail Baltic Estonia ehituslepingu ASiga Merko Ehitus Eesti, mille tulemusena kerkib Tallinna Ülemistele Rail Baltica rahvusvaheline reisiterminal. Lepingu summaks on ligi 85 miljoni eurot, millele lisandub käibemaks.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.