Maailma suuruselt teine tekstiilitoodete eksportija Bangladesh on viimase kuu jooksul olnud silmitsi mitme olulise tarneahelahäirega: lisaks poliitilistele rahutustele tabasid riiki nädal hiljem ka üleujutused, mille tagajärjel on enam kui 40% tarnetest peamisse ekspordisadamasse Chittagongi tõsiselt häiritud.

- Peamine maantee, mis ühendab maismaad riigi peamise ekspordisadamaga, on jäänud üleujutuste tagajärjel vee alla.
- Foto: ChatGPT
Bangladesh on sunnitud silmitsi seisma laialdaste üleujutustest tekkinud laastamistöö tagajärgedega, mis tekkisid vaid nädalad pärast alanud rahutusi ja riigipööret. Kagu-Bangladeshis ja India Tripura osariigis toimunud tugevad vihmasajud on põhjustanud üleujutusi 11 Bangladeshi piirkonnas 64-st. Mõjutatud alade hulka kuuluvad suured lõigud maanteest, mis ühendab Dhakat sadamalinna Chittagongiga, mis on riigi peamine kaubakoridor, kirjutab Trans.info.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Juhtiv logistika- ja tarneahela turu-uuringute ettevõte Ti Insight avaldas värske ookeanivedude hinnaprognoosi 2024. aasta kolmandaks kvartaliks, mille lühikokkuvõte on: mereveohinnad kasvavad veelgi ning seda kõikidel olulisematel liinidel. Logistikauudised toob raportile tuginedes välja seitse tegurit, mis mereveohinda kõige enam mõjutavad.
Ebasoodsate ilmastikutingimuste tõttu kaotas järjekordne CMA CGM-ile kuuluv konteinerlaev Lõuna-Aafrika idarannikul 99 konteinerit, teatas Lõuna-Aafrika Meresõiduohutuse Amet (SAMSA). See on kuu aja jooksul juba teine samalaadne juhtum sama laevafirmaga.
Tailwind Shipping Lines, mille asutas kaks aastat tagasi Covidist tingitud tarneraskuste leevendamiseks Saksa supermarketikett Lidl, on kasvanud tänaseks üheksast laevast koosnevaks laevastikuks, mis opereerivad kolme Aasiat ja Euroopat ühendava teenusega.
19. jaanuaril allkirjastas Riigilaevastik uue töölaeva projekteerimis- ja ehitustööde lepingu Eesti ettevõttega Baltic Workboats. 100% biometaanil ja elektril liikuv mitmeotstarbeline töölaev valmib 2026. aastal ja tagab riigile parema võimekuse regulaarseteks poitöödeks, laevateede hoolduseks, kaasaegseteks teadusuuringuteks, reostustõrje korraldamiseks ja päästeoperatsioonideks
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.