Alexela LPG autogaasimahuti Tallinnas Vesse tänava automaattanklas.
Foto: Madis Veltman, Postimees/Scanpix
Alexela kontserni emaettevõtte AVH Grupi tegevjuht Hans Pajoma selgitas, et tehingu oluline eesmärk on üles ehitada uus tarnekanal, mis asendaks Venemaa päritolu LPGd ettevõtte Riias asuva mereterminali kaudu, kirjutab Äripäev.
Transport ja sellest pärinevad kasvuhoonegaaside heited on globaalselt suurim kliimaprobleem, mille põhjuseks on fossiilsete kütuste põletamine. Vanaviisi jätkata ei saa, mistõttu transport peab muutuma rohelisemaks – laual on elektrisõidukid, vesinik, biometaan, HVO ja e-kütused, kirjutab AS Terminal juhatuse liige Alan Vaht.
Oleme rohepöördesse pea ees sisse hüpanud teadmata, kui sügav on tegelikult vesi, ehk tormanud kasutusele võtma kütuseid, mis ei ole veel kasutusvalmis ning teinud sellega paraja karuteene kogu ettevõtmisele, nentis Eesti Transpordikütuste Ühingu vastne tegevjuht Krista-Maria Alas.
Eesti autovedajad on segaduses: tellijad nõuavad aina enam rohelist transporti ja hea meelega tahetakse seda pakkuda, kuid millega? Elekter pikamaavedudeks ei sobi, vesinik on veel kauge unistus ja kahe reaalse alternatiivi, HVO ja biogaasi teemal käib justkui poliitiline kemplus enne valimisi. Majandusekspert Raivo Vare hinnangul on oma koht neil mõlemal ja selline “kino” tuleks lõpetada.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.