Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA) valis kolmapäeval 22. mail endale uue nõukogu. Kaheksaliikmelises nõukogus vahetus kolm liiget, uus esimees selgub juuni alguses.
Üheks uueks liikmeks ELEA nõukogus on Schenkeri uus juht Kristrel Annus, kes vahetas välja Janek Saareoksa.
Foto: Raul Mee
Uue ELEA nõukogu esimehe valimine toimub 10. juunil, mil pannakse paika ka detailsem uus tegevuskava. „Jätkuvalt on meie lähiaja prioriteediks tegeleda tänavatel peatumise probleemiga ning pikemate autorongide temaatikaga,“ märkis ELEA juhatuse liige Herkki Kitsing.
ELEA juhatuse liikme Herkki Kitsingu sõnul teeb sõidukite kõnniteel peatumise keeld peamiselt transporditeenuseid (sh kuller- ja kolimisteenuste) pakkujate elu tulevikus pea võimatuks, mistõttu saadeti koos Eesti Autoomanike Liiduga riigijuhtidele järjekordne pöördumine. Probleem laieneb ka kerghaagistega kauba vedajatele.
Paljud transpordifirmad on end kinni pannud, paljud raskustes, ning omavahel räägitakse, et kes aasta alguses ära ei lõpetanud, see lõpetab poole aasta pärast.
Logistikasektori esindajad on üle 20 aasta pakkunud mujal riikides kasutusel olevat lahendust, mis vaid liiklusseaduse muutmise abil muudaks kogu transpordisektori korraga keskkonnasäästlikumaks, efektiivsemaks, konkurentsivõimelisemaks ning vähendaks samal ajal teede lagunemist. Paraku on sektori sõnumid läinud kurtidele kõrvadele.
Eesti riik on nagu väravavaht, kes tõrjub kõik ideed ja ettepanekud, kuidas ligi 60 000 inimesele tööd andva veondus- ja laondussektori konkurentsivõimet vabalangusest päästa, tõdesid ELEA juht Herkki Kitsing ja Autoettevõtete Liidu tegevjuht Kersten Kattai saates "Logistikauudised eetris".
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.