Kallis kasko tuleb elektriauto ostjale sageli halva üllatusena
Elektriauto akutehnoloogia kallis remondi ja asenduskulu teeb nende kindlustusmakse tavaautodest kulukamaks ning krõbe kaskokindlustuse maksumus tabab autoostjaid pahatihti ootamatult.
Näide elust enesest: Porsche Taycan sai põhja alla löögi, millele järgnes 50 000 eurot maksma läinud remont.
Foto: Porsche
Elektriautoga seotud riskid ei erine muus osas oluliselt traditsioonilise sisepõlemismootoriga auto omadest, küll aga tekitab erinevuse elektriauto aku - see on äärmiselt kallis. Esmapilgul isegi väiksena tunduv kahjustus võib osutuda väga kulukaks ja nõuda ka terve aku väljavahetamist.
„Remonditöökojas tuli välja, et õnnetuse käigus sai viga auto üks aku, peale selle tuvastati ka mitu muud sisemist vigastust. Auto taastamiseks kulunud summad ulatusid 17 000 euroni,” rääkis elektriautoomanik, kes tegi esmapilgul linnakiirusel vaid väikese „kõksu“.
2023. aastal esitati liikluskindlustuse lepitusorganile 229 avaldust, see on 34% rohkem kui 2022. aastal. Muude kindlustusteenuste vaidlustes oli 2023. aastal esitatud avalduste arv sama, nagu oli 2022. aastal.
Igapäevane taksosõit on aastakümneid olnud kallis lõbu. Enam mitte – linnas elades autot omada on suurem kulu kui kõigi vajalike sõitude jaoks hoopis rendiauto või takso kasutamine, selgub kulude üle arvestust pidavate inimeste põhjalikest andmetest.
Coop Panga kodulehele lisandus iseteeninduslik kaskokindlustuse sõlmimise võimalus – Coop Kindlustusmaakleri vahendusel saab võrrelda suuremate kindlustusseltside tingimusi ja hinda ning sõlmida kaskokindlustuse lepingu.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.