Autor: Tõnu Tramm • 10. mai 2024

Sõidumeerikute aeglane väljavahetamine ähvardab tuua aasta lõpuks kaose

Euroopa transpordiettevõtted seisavad silmitsi potentsiaalse kriisiga, kuna läheneb tähtaeg vananenud sõidumeerikute asendamiseks. Hinnanguliselt on neid siiani välja vahetatud vaid kümmekond protsenti, sama seis on Eestis.
Meeriku vahetamine võtab aega ja maksab raha, mistõttu tasub see protsess juba aegsasti ette planeerida.
Foto: Stoneridge Electronics

Euroopa Liit nõuab, et 2024. aasta lõpuks tuleb vahetada välja kõige vanemad analoog- ja digitaalsed (G1) meerikud kõikides rahvusvahelisi vedusid teostavates masinates. See tähendab, et kui pärast seda kuupäeva soovib vedaja kasutada sõidukit rahvusvahelistes vedudes, peab see olema varustatud vähemalt esimese versiooni nutimeerikuga, mida paigaldatakse alates 16. juunist 2019 või teise põlvkonna meerikuga, mida hakati paigaldama alates 21. augustist 2023. Hiljemalt 19. augustiks 2025 tuleb vahetada välja juba kõik rahvusvahelisi vedusid teostavates sõidukites kasutatavad meerikud teise põlvkonna, ehk Smart 2 nutimeerikute vastu

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077