25. jaanuaril toimunud autovedajate aastakonverents tõi kokku sektori, ministeeriumite ja poliitiliste parteide esindajad, kes otsisid üheskoos lahendusi maanteetranspordi kõige valusamatele probleemidele. Nii mõnigi teema tuli poliitikutele üllatusena, kuid kostus ka lubadusi teemadega tõsisemalt tegelema hakata.
- Nii mõnigi teema tuli poliitikutele üllatusena, kuid arutelu toimus valdavalt asjalikus õhkkonnas ning vedajate probleemidesse suhtuti tõsiselt. Foto: Raul Mee
„Ega me lootnudki, et meie mured võluväel ja üleöö lahenevad, kuid tunnetus, et silmast-silma otse ja ausalt veondussektori probleemidest rääkides jõudis poliitikuteni nii mõnigi mure, millest oleme juba aastaid meedia vahendusel rääkinud,“ nentisid ettevõtjad pärast konverentsi lõppu.
Näiteks anti lubadus jõulisemalt edasi liikuda pikemate autorongide teele lubamisega ning taastuvtoorainest valmistatud diislikütuse aktsiisierisuse väljatöötamisega. Lootust anti ka lähetusrahade ümbervaatamise osas, kuid seda, et diisliaktsiisi tõus tänavu mais võiks ära jääda, ilmselgelt oodata ei tasu.
Lisaks said vedajad ülevaate muudatustest kindlustuturul toimuvast, uuest Rohetiigri transpordi teekaardist, vedajate uuest riskihindamise süsteemist ja veel paljust muust.
Logistikauudised võtab kõlanud teemad detailsemalt ette lähinädalatel, seniks väikene pildigalerii toimunud sündmusest.
Fotod: Raul Mee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kolmapäeval, 3. mail toimus Tallinnas järjekordne Kütuseturu Aastakonverents, mille fookuses oli rohepööre ning keskkkonnasõbralikud kütused transpordisektoris.
Neljapäeval, 26. jaanuaril, sai avastardi Logistikauudised.ee teemaveebi konverentsihooaeg, kui toimus 11. Autovedajate Aastakonverents. Saalis oli rekordiline arv osalejaid, mis tõestas fookuses olnud tööjõu ja pikemate veoste teele lubamise teema aktuaalsust.
Järgmine, 20. Laoseis 2024 juubelikonverents juba tuleval kevadel
Kolmapäeval, 13. septembril, toimus Viimsi Artiumis ajaloo suurima osalejate arvuga konverents Laoseis 2023, alapealkirjaga "Millist ladu ja tehnoloogiat ettevõtted vajavad?" Tegemist oli 19. korda toimuva Laoseisu konverentsiga, juubelikonverents toimub juba tuleval kevadel.
Sel nädalal toimus Tallinnas Kultuurikatlas 25. Logistika Aastakonverents, kus majandusekspert Raivo Vare eestvedamisel arutati, milline on transpordi- ja logistikasektori lähitulevik ning millega ettevõtjad peaksid oma äriplaane tehes kindlasti arvestama, et säilitada oma konkurentsivõime.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.