Punase mere piirkonnas toimuvate terrorirünnakute ja Iisraeli sõja tõttu Suessi kanali läheduses on merevedude tarneajad Aasiast Euroopasse pikenenud paari nädala võrra, hinnad on kasvanud kuni kolm korda ning lisasurve Lääne-Euroopa sadamatele ja lähenev Hiina uus-aasta muudavad olukorra veelgi keerulisemaks. Küll aga on võrreldes detsembriga tekkinud teatav stabiilsus, tunnistavad Eesti suuremad ekspedeerimisfirmad.
- Jordaania lähedal toimuvate terrorirünnakute üheks esimeseks ohvriks sattus mullu detsembris Hapag-Lloydi konteinerlaev Al Jasrah. Foto: Hapag-Lloyd
„Mereveo hinnad on hüppeliselt tõusnud nii suure kaubaruumi nõudluse kasvu, kui oluliselt pikenenud transiit-teekonna tõttu. Transiitajale Hiina peamistest sadamatest Euroopasse on hetkel lisandunud kuni 14 päeva, kuid seegi ei pruugi olla lõplik,“ nentis logistikauudistele Balti Logistika operatsioonide juht Greete Orgusaar.
Hinnad kasvanud kuni kolm korda
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Maailma üks suurimaid laevandusfirmasid Maersk hoiatas reedel kliente, et suunab kõik oma laevad Punase mere marsruudilt Aafrika lõunatipu poole ettenägematuks ajaks.
Jeemeni lääneosa valitsevad huthi mässulised tulistasid pühapäeval USA mereväe helikoptereid, mis tulid Punasel merel Maerski konteinerlaeva kaitsma. See oli juba teine mässuliste rünnak viimase ööpäeva jooksul.
Jeemeni lääneosa valitsevad huthi mässulised on pannud raketi- ja droonirünnakutega kinni maailma ühe olulisima transiidikoridori.
Kui Punases meres tegutsevate mässulistega seotud Suessi kanali kriis kestab kauem kui mitu nädalat, siis võib see hakata rohkem tõstma tarnete hindu, ütles Muuga konteinerterminali käitava HHLA TK juht Riia Sillave.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.