Autor: Tõnu Tramm • 16. jaanuar 2024
Aasia-Euroopa merevedudega on seis endiselt hapu, kuid tekkinud on teatav stabiilsus
Punase mere piirkonnas toimuvate terrorirünnakute ja Iisraeli sõja tõttu Suessi kanali läheduses on merevedude tarneajad Aasiast Euroopasse pikenenud paari nädala võrra, hinnad on kasvanud kuni kolm korda ning lisasurve Lääne-Euroopa sadamatele ja lähenev Hiina uus-aasta muudavad olukorra veelgi keerulisemaks. Küll aga on võrreldes detsembriga tekkinud teatav stabiilsus, tunnistavad Eesti suuremad ekspedeerimisfirmad.
Jordaania lähedal toimuvate terrorirünnakute üheks esimeseks ohvriks sattus mullu detsembris Hapag-Lloydi konteinerlaev Al Jasrah.
Foto: Hapag-Lloyd
„Mereveo hinnad on hüppeliselt tõusnud nii suure kaubaruumi nõudluse kasvu, kui oluliselt pikenenud transiit-teekonna tõttu. Transiitajale Hiina peamistest sadamatest Euroopasse on hetkel lisandunud kuni 14 päeva, kuid seegi ei pruugi olla lõplik,“ nentis logistikauudistele Balti Logistika operatsioonide juht Greete Orgusaar.
Hinnad kasvanud kuni kolm korda