Transpordiamet ja taristuehitajad hakkavad koos teehoiu keskkonnajalajälge vähendama
Transpordiamet ja Taristuehituse Liit sõlmisid sel nädalal teehoiu CO2 heitkoguste tegevuskava kokkuleppe aastani 2030, mis toob teehoidu keskkonnasäästlikumaid materjale ja lisab riigihangetesse keskkonnahoidlikkuse kriteeriumi.
„Transpordiameti suur siht on liikuda üha enam keskkonnajalajälge vähendavate tegevuste suunas. Juba sel aastal oleme teinud mõned hanked, mille üks oluline osa on keskkonnahoid,“ ütles Transpordiameti peadirektor Priit Sauk. „Kindlasti on teede projekteerimise, remondi ja ehituse keskkonnahoidlikel hangetel oluline potentsiaal CO2 heitkoguste vähendamiseks.“
Autoettevõtete Liit ja Taristuehituse Liit saatsid rahandusministrile omapoolsed ettepanekud automaksu rakendamise osas. Arusaadavalt seisavad liidud ettepanekutes eeskätt oma liikmete huvide eest, kuid on ühel meelel selles osas, et juhul kui see maks tõepoolest kehtestatakse, peaks arvestatav osa sellest suunatama teedeehitusse.
Kuigi transpordi valdkonna eesmärgid on kõik õiged ja head, pole loodetud tulemusi saavutatud ning raha nende plaanide ellu viimiseks ei paista kuskilt tulevat, kirjutab taristuehituse liidu tegevjuht Tarmo Trei.
Taristuettevõte Verston paigaldas pilootprojekti raames Fibenoli Imavere katsetehase territooriumile asfaltsegu, mille tootmine ja paigaldamine on oluline teetähis süsinikuneutraalsuse suunal: naftast toodetud bituumen on kuni 25% ulatuses asendatud Fibenoli poolt puidujääkidest toodetud ligniiniga, asfaltsegu tootmisel ja materjali transpordil kasutatati taastuvtoorainetest diislikütust.
Autovedajate esindusorganisatsioonid ja kütusesektorit esindav Eesti Õliühing esitasid riigile omapoolsed ettepanekud kliimaeesmärkidega edasi minekuks ning loodavad, et ettevõtjate hääl saab riiklike seisukohtade koostamise juures kuuldavaks.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.