Eesti majanduse käekäiku jälgides võiks arvata, et kaubandus kahaneb, inimesed väldivad emotsioonioste ning teevad kauplustes rohkem ratsionaalseid valikuid. Sellegipoolest teavad näiteks lastevanemad kui keeruline on oma lapsele jätta poes ost tegemata, kui väikene järglane seda kas ilusti või jalgade trampides häälekalt nõuab.
Üks võimalus kuidas vältida ebavajalikke kulutusi ning teha läbimõeldud ostuotsuseid on kasutada e-kaupmeeste teenuseid. Boonusena kaasneb mugav ostuprotsess ja tarne.
E-kaubandus jätkab kasvamist kahekohaliste protsendipunktidega ning see loob võimaluse ka Eesti kaupmeestele. Kui e-äri ettevõtmise plaan on sündinud või äri juba toimib, siis iga ettevõtja puutub üsna pea kokku ka logistika „peavaluga“. Tekivad küsimused ja lahendamist vajavad teemad:
-Kus hoiustada oma müüdav kaup ?
-Kes peab arvestust laovarude üle? Kust ma tean kui palju mul kaupa laos on ja millal tuleks uut kaupa asemele tellida?
-Kes komplekteerib minu tellimused?
-Kas oma elutoas, garaažinurgas või pisikeses renditud laoboksis kaupade pakkimine ja tellimuste täitmine on jätkusuutlikud?
-Kas ise tellimuste kohale viimine (transport) on jätkuvalt mõistlik tegevus?
-Võibolla tasub hoopis kullerteenust kasutada?
-Ja kas üleüldse peab ise lao- ja logistikaprobleemidega tegelema? Või annaks kogu selle „peavalu“ mõne professionaalse e-kaubanduse logistikateenuse (e-commerce, fulfillment) pakkujale?
Neid küsimusi ja palju teisigi tuleb ette paljudel e-kaupmeestel kes igapäevaselt antud valdkonnas tegutsevad. Kuidas neid lahendada? Need küsimused võetakse luubi alla 16. oktoobril toimuval Äripäeva Ettevõtte Logistikakorralduse koolitusel. Koolitajaks on üle 15 aasta logistikavaldkonnas tegutsenud Raivo Roolaid.
Tutvu programmiga SIIN ja pane end kirja SIIN!
2023-09-27T10:31:54+03:00