Tallinki kaubaveod langesid kõige enam Soome-Rootsi suunal
Tänavu esimeses kvartalis langesid Tallink Grupi kaubaveod võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ligi 15%, suurima languse tegi läbi Soome-Rootsi suund. Eesti-Rootsi suunal aga kaubaveod kasvasid.
Üheks suure languse põhjuseks on tõsiasi, et reisilaev Galaxy lõpetas väljaprahtimise tõttu Turu-Stockholm liinil opereerimise 2022. aasta septembris.
Foto: Tallink
AS Tallink Grupi veetud kaubaveo ühikute maht vähenes märtsis võrreldes eelmise sama kuuga 13,8% võrra 32 566 ühikuni, veetud reisijate sõidukite maht suurenes aga 2,5% võrra 55 616 ühikuni. Suurimas languses on aga nii kaubaveo kui seetud sõidukite arvus Soome-Rootsi liin, ku kaubaveo ühikute arv langes märtsis -55% ja sõidukite arv -42%.
Hollandi Varjupaigataotlejate Vastuvõtmise Keskagentuur tellis Tallinkilt kaks reisilaeva sõjapõgenike majutamiseks, mis jätab aga Rootsis teenistuseta enam kui veerandtuhat Galaxy teenindavat töötajat.
Tallinki parvlaev Romantika oli oktoobris 2021 pärast kolme kuu pikkust „tööotsa“ Vahemerel tagasiteel kodusesse Eestisse, kui allkirjastati juba uus leping majutusteenuse pakkumiseks ÜRO kliimakonverentsil COP26. Laev pööras viimasel minutil vööri Šotimaa poole ning Tallinkile jäid vaid loetud päevad meeskonna komplekteerimiseks ja ettevalmistuseks.
Tallink Grupp vedas 2022. aasta detsembris 29% rohkem reisijaid võrreldes eelmise aasta detsembriga, neljandas kvartalis oli reisijaid üle 15% rohkem kui aasta varem. Kaubavedude maht seevastu oli aga väiksem nii detsembris, kui neljandas kvartalis tervikuna.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.