Autor: Harro Puusild • 14. veebruar 2023

SUUR LUGU | Kuidas Tallink laevu teistesse riikidesse „tööle“ saadab?

Tallinki parvlaev Romantika oli oktoobris 2021 pärast kolme kuu pikkust „tööotsa“ Vahemerel tagasiteel kodusesse Eestisse, kui allkirjastati juba uus leping majutusteenuse pakkumiseks ÜRO kliimakonverentsil COP26. Laev pööras viimasel minutil vööri Šotimaa poole ning Tallinkile jäid vaid loetud päevad meeskonna komplekteerimiseks ja ettevalmistuseks.
Tallink laev Silja Europa Falmouthi sadamas, Inglismaal. Alus majutas ligi 1000 politseinikku, kes turvasid G7 tippkohtumist.
Foto: Finnbarr Webster/Tallink

Kui lennukid ja laevad riikide reisipiirangute tõttu koroonaajal seisma pandi, tuli Eesti laevandushiiul Tallinkil nina kuidagi vee peal hoida ja ärifookus üle vaadata. Kui liinivedusid teha ei lubata või ei tasu, tuleb laevadele teistmoodi ülesandeid leida, sest niisama sadamas seismine on kulukas. Üks väljapääsutee oli keskenduda rohkem prahtimisele ehk laevade rentimisele teistele riikidele ja asutustele.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077