Riik plaanib hakata toetama kastirataste soetamist
Keskkonnaministeeriumil on valmimas vähese heitega sõidukite toetusmeede, mis loodetakse avada veel tänavu. Põhirõhk on taas elektriautode ostutoetusel, kuid lisaks plaanitakse toetada ka kastirataste ostu.
Lisaks elektriautodele plaanitakse nüüd toetada ka kastirataste ostu.
Foto: Tartu.ee/Velorent
Keskkonnaministeeriumi kliimaosakonna nõunik Maris Arro meenutas, et rahva keeles elektriautode toetusena tuntud eelmine meede osutus 2020. aastal väga populaarseks ja raha sai otsa mõni minut pärast taotlusvooru avamist. Ka seekord on huvi toetuse vastu suur.
Eesti riik toetas mullu 1,54 miljoni euro ulatuses ca 300 uue elektriauto ostmist, mis vähenda Eesti transpordi CO2-heidet ca 591 tonni võrra aastas. Kui sama raha läinuks aga veokipargi uuendamisele, toonuks see kuni 33 korda suurema CO2 kokkuhoiu.
Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) lõpetas elektriliste sõidukite ostutoetuse taotluste vastuvõtu seoses eelarve täitumisega. Huvi oli sedavõrd suur, et taotlusvoor suleti 17. jaanuaril 2020 kell 13.00, ehk neli tundi pärast selle avamist.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.