Eesti riik toetas mullu 1,54 miljoni euro ulatuses ca 300 uue elektriauto ostmist, mis vähenda Eesti transpordi CO2-heidet ca 591 tonni võrra aastas. Kui sama raha läinuks aga veokipargi uuendamisele, toonuks see kuni 33 korda suurema CO2 kokkuhoiu.

- Eestis on umbes 20 000 raskeveokit, millest 90% on vanemate, alla EURO VI mootoritega.
- Foto: Andres Haabu
Eesti transpordisektori esindajad saatsid hiljuti erinevatele ministeeriumitele pöördumise, milles tuuakse piltlikult öeldes puust ja punaselt välja tõsiasi, et kui riik tahab jõuda vastu võetud kliimaeesmärkideni transpordisektoris, siis elektriliste sõiduautode ostutoetus on suhteliselt mõttetu rahakulutamine.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.