Eesti riik toetas mullu 1,54 miljoni euro ulatuses ca 300 uue elektriauto ostmist, mis vähenda Eesti transpordi CO2-heidet ca 591 tonni võrra aastas. Kui sama raha läinuks aga veokipargi uuendamisele, toonuks see kuni 33 korda suurema CO2 kokkuhoiu.
- Eestis on umbes 20 000 raskeveokit, millest 90% on vanemate, alla EURO VI mootoritega. Foto: Andres Haabu
Eesti transpordisektori esindajad saatsid hiljuti erinevatele ministeeriumitele pöördumise, milles tuuakse piltlikult öeldes puust ja punaselt välja tõsiasi, et kui riik tahab jõuda vastu võetud kliimaeesmärkideni transpordisektoris, siis elektriliste sõiduautode ostutoetus on suhteliselt mõttetu rahakulutamine.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.