Toetada veokipargi uuendamist on kordades mõttekam kui elektriautode ostu
Eesti riik toetas mullu 1,54 miljoni euro ulatuses ca 300 uue elektriauto ostmist, mis vähenda Eesti transpordi CO2-heidet ca 591 tonni võrra aastas. Kui sama raha läinuks aga veokipargi uuendamisele, toonuks see kuni 33 korda suurema CO2 kokkuhoiu.
Eestis on umbes 20 000 raskeveokit, millest 90% on vanemate, alla EURO VI mootoritega.
Foto: Andres Haabu
Eesti transpordisektori esindajad saatsid hiljuti erinevatele ministeeriumitele pöördumise, milles tuuakse piltlikult öeldes puust ja punaselt välja tõsiasi, et kui riik tahab jõuda vastu võetud kliimaeesmärkideni transpordisektoris, siis elektriliste sõiduautode ostutoetus on suhteliselt mõttetu rahakulutamine.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.