Toetada veokipargi uuendamist on kordades mõttekam kui elektriautode ostu
Eesti riik toetas mullu 1,54 miljoni euro ulatuses ca 300 uue elektriauto ostmist, mis vähenda Eesti transpordi CO2-heidet ca 591 tonni võrra aastas. Kui sama raha läinuks aga veokipargi uuendamisele, toonuks see kuni 33 korda suurema CO2 kokkuhoiu.
Eestis on umbes 20 000 raskeveokit, millest 90% on vanemate, alla EURO VI mootoritega.
Foto: Andres Haabu
Eesti transpordisektori esindajad saatsid hiljuti erinevatele ministeeriumitele pöördumise, milles tuuakse piltlikult öeldes puust ja punaselt välja tõsiasi, et kui riik tahab jõuda vastu võetud kliimaeesmärkideni transpordisektoris, siis elektriliste sõiduautode ostutoetus on suhteliselt mõttetu rahakulutamine.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.