178 miljonit eurot: Rail Baltic kuulutas välja Ülemiste terminali hanke
Rail Baltic Estonia kuulutas välja Eesti läbi aegade mahukaima ehitushanke Rail Baltica Ülemiste ühisterminali ja lähiala ehitamiseks, teatas ettevõte.
Ülemiste terminal on Eesti läbi aegade mahukaim ehitusprojekt.
Foto: RB Rail
Rahvusvahelise hankega otsitakse ehitajat Linda nime kandma hakkavale Ülemiste reisiterminalile, selle lähialale ning jaamaala raudtee infrastruktuurile.
15. detsembril kuulutati välja tulevase Rail Baltica Ülemiste terminali nimekonkursi võitjad, mis selgusid rahvahääletusel. Ühtlasi tõmmati joon alla Ülemiste terminalihoone projekteerimisele ning ees ootab ehituse hankimine.
Täna teatas Rail Baltic Estonia juht Tõnu Grünberg, et lahkub seniselt ametikohalt ning alustab alates 1. aprillist Baltikumi suurima andmekeskuse Greenergy Data Centers juhatuse esimehena. Rail Baltica uueks juhatuse esimeheks saab senine tehniline juht Anvar Salomets.
Neljapäeval, 13. jaanuaril kell 14 toimub veebi vahendusel ja Tallinna Kesklinna Valitsuse ruumides (Nunne 18) avalik arutelu, kus tutvustatakse Vanasadamat ja tulevast Rail Balticu Ülemiste reisiterminali ühendava trammiliini rajamise projekteerimistingimuste eelnõu avaliku väljapaneku tulemusi.
Rail Baltica raudteeprojektis rajatakse Pärnu linna ja Tori valla territooriumile kaubaterminal ja raudteetaristu hoolduskeskus. Tänaseks on valminud objekti eelprojekt.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.