Tartus esitleti Eestis loodud maailma esimest autonoomset vesinikusõidukit
Tartus esitleti esimest korda avalikkusele Eesti ettevõtte Auve Tech ja Tartu Ülikooli teadlaste koostöös loodud maailma esimest autonoomset vesinikusõidukit, mis liigub Tartu Ülikoolis välja arendatud madalatemperatuurilise vesinikuelemendi jõul.
Iseauto baasil ehitatud sõiduk sõidab vesiniku jõul.
Foto: Auve Tech OÜ
Juuni alguses edukalt esimesed katsekilomeetrid läbinud ja Transpordiametilt avalikus liikluses osalemiseks loa saanud vesinikubuss sündis veebruaris 2020 alanud koostöö tulemusena. Sõiduk liigub Tartu Ülikoolis välja arendatud madalatemperatuurilise vesinikuelemendi jõul, mis toodab elektrit vesinikust otse Auve Techi loodud iseliikuvas bussis.
Eestis baseeruvad autonoomseid sõidukeid arendav ettevõte Auve Tech ning küberturbe vallas tegutsev Cyberarch Consulting asuvad üheskoos arendama autonoomsete autode küberturbe raamistikku, millelaadset seni maailmas pole.
Eestis loodud ja terviklikku teenust pakkuv isejuhtiv buss, Iseauto, mis möödunud suvel teenindas reisijaid Tallinnas, Ülemiste Citys, alustas tööd Kreekas, Lamia linnas. Eestlaste veetava autonoomse ühistranspordi pilootprojekti raames hakkab Kreekas esimest korda ajaloos sõitma tänavalegaalne isejuhtiv sõiduk.
Isejuhtivad sõidukid on täna juba reaalsus, kuid täiesti inimtoeta need jääda ei saa. TalTech, Telia ja Saksa ettevõte PYLOT katsetavad esimesena maailmas piirideülest autonoomse sõiduki kaugjuhtimist üle 5G tehnoloogia.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.