Täna otsustas valitsus alustada AS Operaili osalise erastamisega. Erastamine toimub järk-järgult ning esimeses etapis on plaanis müüa mittestrateegiliste äride 51% osalus.
Strateegilise tähtsusega kaubaveo osa jääb riigile alles.
Foto: Raul Mee, fotograaf
„Operail on lisaks riigile olulise kaubaveo tagamisele avanud ka ärisuundi, mille erastamine loob võimaluse konkurentsipõhise kaubaveo turu tekkeks. Riigile jääva osaga säilib meie jaoks strateegilise tähtsusega kaubaveo osa. Osalise erastamisega saame ka vajaliku raha, et valmistada veduripark ette elektrifitseeritud raudteeks,“ ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas.
Lähiaja üks olulisemaid tegevusi transiidisektoris on ettevalmistus Operaili osaliseks erastamiseks, ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas ütles teisipäeval transiidikomisjonis.
Keerulisel 2020. aastal uuele turule sisenenud ning Soomes kaubavedude teenindamist alustanud Operail kontserni tulemused olid oodatust paremad – ebakindlast olukorrast hoolimata suutis ettevõtte näidata pea kolme miljoni euro suurust puhaskasumit ning suurendada vagunite rendiäri.
Finantsuudised.ee uuris Operaili finantsjuhi Paul-Priit Lukka käest, millised olid möödunud aasta raskemad otsused ning missugune on tema vaade seoses jätkusuutliku ettevõtlusega?
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.