Tallinna Sadam soovib muuta D-terminaliga piirneva ala linnaruumi osaks.
Foto: Kaspar Krass, Arhitektuuribüroo PLUSS
Tallinna Sadama arendusosakonna juhataja Hele-Mai Metsal sõnul soovib Tallinna Sadam muuta D-terminaliga piirneva ala linnaruumi osaks ning teha sellest atraktiivne avalik ruum nii linnaelanikele kui Eestit külastavatele turistidele. “Kasutajakogemuse parandamiseks ühendame terminali teenindusalad linnpargiga ning taastame piirkonna ajaloolise indentiteedi. Piirkonda tuleb rohkelt rohealasid ja haljastust ning uusi ajaveetmise kohti.“
Tallinna Sadam avas 31. juulil D-terminali uue hoone: aastas kuute miljonit reisijat teenindav Eesti suurim merevärav sai 18,5 miljonit eurot maksvate ümberehitustööde käigus uue välimuse ning kogupind suurenes ligi kaks korda 14 000 ruutmeetrini.
Nordecon AS ja AS Tallinna Sadam allkirjastasid lepingu Vanasadamas asuva D-terminali hoone rekonstrueerimiseks ja laiendamiseks, uuenenud terminal valmib 2020. aasta maikuus.
Ehitise elukaare efektiivsemaks muutmiseks valmib Nordeconi rajatavast Tallinna sadama D-terminali uuest hoonest ja rekonstrueeritavast osast BIM-teostusmudelis digikaksik. Ka ehitustööd on lõiguti ülitäpse mudeli tõttu kulgenud oodatust kiiremini.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.