Tänavu võib oodata koos majanduse elavnemisega ka kütusehindade tõusu, kuid drastilist hinnahüpet pole tarbijal põhjust karta, kinnitas Luminori panga peaökonomist Tõnu Palm.
Palmi sõnul on kütuse maailmaturuhinnad tänavu kõigest kerge kasvutrendiga. „Põhjuseks on asjaolu, et kui mullu vähenes koroonast tingitud majanduslanguse tõttu toornafta nõudlus ca 9 miljonit barrelit päevas, siis sel aastal näeme nõudluse taastumist vaid 2/3 mahus. Järsku hinnakasvu piiravad nii koroonaviiruse teine laine kui ka suurtootjate vabad tootmisvõimsused. Mõnevõrra kõrgemate kütusehindadega tuleb arvestada aasta teises pooles,“ rääkis peaökonomist.
"Valitsuse tähtsaim töö on muuta diislikütuse aktsiisilangetus püsivaks," ütles Olerexi osanik ja juhatuse liige Antti Moppel Äripäeva arvamustoimetuse tehtud küsitluses ettevõtjate seas.
Eesti Õliühingu vastne tegevjuht Mart Raamat on seisukohal, et riigi aktsiisipoliitika peaks olema selge ja kõikidele ühtselt arusaadav ning järgima nii konkurentsitingimusi kui ka Euroopa kliimaeesmärke.
Statistikaameti andmetel langes tarbijahinnaindeks oktoobris võrreldes septembriga 0,5% ning võrreldes eelmise aasta oktoobriga 1,5%. Möödunud aasta sama kuuga võrreldes olid kaubad 0,9% ja teenused 2,4% odavamad.
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!