• 19.05.20, 10:36

Kriis on logistikasektori uus võimalus

Uued süsteemid ja toimivad lahendused sünnivad sageli mitte tavaolukordadest. Kriis on võimalus ja seda ka logistikas, nendib TalTechi logistikainstituudi magistriõppe programmijuht Jelizaveta Janno.
Jelizaveta Janno
  • Jelizaveta Janno Foto: TalTech
„Arvestades, et ettevõtted ja nende tegevus on alati n-ö olukorras enne või pärast kriisi, peaks enam pöörama tähelepanu sellele, kuidas headel aegadel targalt investeerida oma inimestesse,“ tunnistab Janno.
Tema sõnul on kiire ja operatiivne otsuste tegemine olukorras, kus tervikpilt puudub ning otsus tuleb langetada väga üldistatud andmete põhjal just see, millega logistikud peavad tulevikus olema valmis tegelema. Logistiku hea üldistusvõime ning selge kommunikatsioon kriisisituatsioonis on kiire ja tõhusa otsustusprotsessi aluseks.
Mitmekülgselt koolitatud ettevõtte töötajad võivad kriisiolukorras osutuda võtmeelemendiks doominoefekti vähendamiseks ettevõtte logistika korraldamises ning tarneahelate juhtimises, ütleb Janno. „Inimesed peaksid õppima elama mitte kogu aeg võlgu, vaid varudega. Neile, kes on seda suutnud, pole hetkel tegemist „kriisiga“.“
Logistikasektorit ootavad ees suured muutused
Kui kriisi ajal on ellujäämise eelduseks oskuslik juhtimine, siis kriisist väljumisel muutub lausa hädavajalikuks digitaalne infoliikumine. Kogu sektorit ootavad ees suured muutused.
„Ei nimetaks neid muutusi suurpuhastuseks, kuid paljud asjad muutuvad logistikas terviklikult lihtsamaks. Mitmesuguste kaupade ja teenuste nõudlus on juba praegu kahanenud ning kahaneb veelgi. Globaalse ulatusega ettevõtted on vähendanud oma tootmismahtu drastiliselt või seisanud tootmise hoopiski. Need tarneahelad, mis ei ole veel jõudnud vajutada kahe jalaga pidurile, mõistavad peagi, et fookus nihkub kiiresti sellele, mida tegelikult vaja on. Kõik, mis on üleliigne, kaob, ning oluliseks muutub põhitegevuse säilitamine,“ ütleb Janno.
„Kriis tekitab igal juhul kaotusi, kuid samas on see ka võimaluste hetk. Praegu on hetk sobiv digitaalsete algatuste ning automaatsete lahenduste jaoks seniste tühimike täitmiseks seoses eeskätt info jagamisega tarneahelates.“
TULEKUL
Veebiseminar: Kriisiaegse logistika õppetunnid
3.juunil 2020 kell 10.00–11.30 Äripäeva veebiseminaride keskkonnas.
Koroonakriisi tõttu üleöö tekkinud muutused logistikasektoris panid muutma mitmeid seniseid väärtushinnanguid. Kuidas muutustega toime tulla ja kriisist võimalikult valutult väljuda? Mida kasulikku tasub transpordi- ja logistikasektoril kriisilt õppida ning missuguseid riske edaspidiseks meeles pidada?
Võimalikult valutu kriisist väljumine on kõigi ettevõtjate eesmärk. Millised ettevalmistused aitavad sellele kaasa ning milliseid oskused tulevad kasuks uusi töötajaid värvates?
Seminari viib läbi TalTech logistika magistriõppe programmijuht Jelizaveta Janno.
Loe seminarist lähemalt ja registreeru SIIN!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 11:27
Autoliising on minevik: kuidas saada ettevõtte autokulud kontrolli alla
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele