• 22.04.20, 17:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoettevõtete liit: riik vaatab bussifirmade murele läbi sõrmede

"Välja on töötatud turismisektori toetusmeetmed, mis hõlmavad küll majutus-, toitlustus- ja reisiettevõtjaid, kuid üllatuslikult jätavad välja reisijateveo ettevõtjad," avaldab autoettevõtete liit nördimust oma järjekordses pöördumises valitsusele.
Autoettevõtete liit: riik vaatab bussifirmade murele läbi sõrmede
  • Foto: LIIS TREIMANN
Eesti Autoettevõtete Liit saatis pöördumise Vabariigi Valitsusele seoses jätkuvalt puuduoleva toetusega reisijateveo sektorile, kus tehakse ettepanek töötada koos Autoettevõtete Liiduga kiiresti välja meetmed, mis aitaksid raskustes olevat reisijateveo sektorit.
Pöördumine on adresseeritud majandus- ja taristuministrile Taavi Aasale, rahandusministrile Martin Helmele ning väliskaubandus- ja infotehnoloogiaministrile Raul Siemile. Logistikauudised avaldab selle sisu muutmata kujul:
„Autoettevõtete Liit pöördus 18.03.2020 kirjaga Vabariigi Valitsuse, sh peaministri, majandus- ja kommunikatsiooniministri, rahandusministri, sotsiaalministri ning väliskaubandus- ja infotehnoloogiaministri poole palvega toetada kriisiolukorras raskustesse jäävaid reisijateveo sektori ettevõtjaid.
Autoettevõtete Liidu pöördumisele vastati 20.03.2020 Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi poolt viitega ettevõtjatele üldiselt rakenduvatele kriisileevendusmeetmetele, kuid siiski lubadusega, et riik töötab välja täiendavaid meetmeid majanduse toetamiseks 2 miljardi euro ulatuses ning Autoettevõtete Liidu pöördumist kaalutakse sealjuures olulise sisendina.
Hiljuti on Vabariigi Valitsus ja Majandus-ja Kommunikatsiooniministeerium avaldanud, et välja on töötatud turismisektori toetusmeetmed, mis 15.04.2020 pressiteate kohaselt hõlmavad küll majutus-, toitlustus- ja reisiettevõtjaid ning turismiatraktsioone, kuid üllatuslikult jätavad välja reisijateveo ettevõtjad (1).
Bussiveo teenust osutavad ettevõtjad on otseselt puudutatud turismisektorit tabanud majandusraskustest, kuna täpselt samamoodi jäävad ilma oma majandustegevuse tulust nii sise- kui välisturistide teenindamisel – eelkõige turistidele suunatud kommertsliinide (nt City Tour), tellimusvedude ning ekskursioonide ja väljasõitude tarbeks busside (koos juhiga) rendinõudluse äralangemise tõttu.
Seetõttu palume turismisektori meetmesse lülitada EMTAK koodiga 49399 hõlmatud ettevõtluse „Sõitjate muu maismaavedu“ (2) toetamine. Palume silmas pidada, et riigi elutähtsate teenuste – nii avaliku- kui kommertsiiniveo – kättesaadavus pärast seda, kui haiguspuhang on taandunud, on otseselt sõltuv reisijateveo ettevõtjate ellujäämisest. Veel märtsi kuus anti korduvalt mõista, et turismisektori toetusmeetme all toetatakse ka transporti. Kui laevandusettevõtjatele on kehtestatud erimeetmeid, siis bussiettevõtlus on taas jäänud toetuseta.
Bussiettevõtteid iseloomustab vajadus suurte püsikulude, eelkõige tööjõu- ja kapitalikulude kandmise järele, seda ka siis, kui hooajaline tulu turistide teenindamiselt on täielikult ära langenud. Eriti juhuvedude puhul, kus teenuse tellimine on 95–100% ulatuses lakanud. Kommertsliiniveo väljumiste mahust 90–95% ulatuses seiskunud.
Valitsuse liikmed on korduvalt nimetanud transpordisektori ettevõtlust kui majanduse jaoks strateegiliselt tähtsat sektorit. Ometigi pole reisijateveo ettevõtlusele suunatud ühtegi spetsiifilisemat meedet, jättes sektori ettevõtjad piisava abi ja toetuseta ning riskides nii kogu sektori elujõu hävimisega. Tööturutoetuste meetmed, maksude ajatamine ning KredEx-i käendused ei ole piisavad, et sektorit päästa ja tagada riigi jaoks elutähtsate teenuste kättesaadavus tervishoiukriisist väljudes.
Palume võtta meie seekordset abipalvet tõsiselt, kiiresti välja töötada meetmed koostöös meiega, mis oleksid konkreetselt suunatud raskustes olevale reisijateveo sektorile ning hõlmata reisijate bussivedu osutavad ettevõtjad turismisektorile suunatud toetusskeemi.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 09.05.25, 13:21
Topauto avas Tartus Lõuna-Eesti esimese CUPRA Garage müügisalongi
2
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
3
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
4
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
5
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
6
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele