Operail võtab kasutusele uue kaubaveo infosüsteemi, millega astutakse oluline samm raudteekaubavedude digitaliseerimise valdkonnas ning millega ollakse eeskujuks Baltikumi ja laiemalt kogu 1520-millimeetrise rööpmelaiusega raudteevõrgustiku ettevõtetele.
- Operail alustab raudteevedude digitaliseerimist Foto: Matthias Rikka
„21. sajandil peab info olema digitaalne ja liikuma kiiresti. Lõpuks jõuame raudteesektoris nii kaugele, et saame tervitada uue aja infosüsteemi, mis muudab meie tegevuse oluliselt tõhusamaks,“ sõnas Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu. Ettevõte loodab uue süsteemi 100% kasutusele võtta 2021. aasta suvel. „Selge on, et pikk teekond on veel ees, kuid esimesed sammud on tänaseks astutud.“
Hetkel kasutab Operail raudteekaubavedude korraldamiseks mitmeid erinevaid infosüsteeme, mis on ajale jalgu jäänud ning mida omavahel integreerida oleks ebamõistlik. „Uue kaubaveo infosüsteemiga saame kokku koondada kaubaveo planeerimise ja opereerimisega seotud süsteemid ja luua ühtse terviku, et pakkuda senisest paremat kliendikogemust ja suurendada raudteevedude efektiivsust,“ selgitas Toomsalu.
Operaili partneriks sai rahvusvahelise konkursi tulemusel Prantsusmaa ettevõtte CRX Software, mis on spetsialiseerunud kaubaveo infosüsteemi loomisele ja arendamisele. „CRX Software’i toode RailCube võimaldab meil digitaliseerida kõik need andmed, mis täna liiguvad paberkandjal ning suunata tööprotsesse digitaalsetesse vahenditesse. See tähendab, et näiteks meie vedurijuhid ja vagunite ülevaatajad-remontijad hakkavad kasutama mobiilseid vahendeid töö tegemiseks,“ rääkis Operaili innovatsioonijuht Margus Õun.
„Oleme teadaolevalt esimene raudtee-ettevõte lähiregioonis, kes hakkab kasutama Lääne-Euroopas kasutusel olevat kaubavedude infosüsteemi raudteevedude teenindamiseks.“
„Meil on hea meel lisada Operail oma kasvavasse klientide nimistusse ning oleme äärmiselt uhked selle üle, et saame laiendada oma toodete ja teenuste haaret Balti regiooni,” sõnas CRX Software tegevjuht Nicolas Samson. „See näitab, et RailCube on globaalse võimekusega kaubaveo haldussüsteem, mida saab kasutada igal pool ükskõik millises ettevõttes. Loodame, et meie partnerlus Operailiga saab olema pikk ja viljakas.”
CRX Software’i äriarenduse eest vastutav Dennis Hendriksen lisas: „Operail analüüsis RailCube’i võimekust hoolikalt ja järeldas, et viimaks ometi on nad leidnud kaubaveo haldussüsteemi, mis pakub uuenduslikku ja integreeritud lahendust. Operaili jaoks tähendab RailCube’i lahenduse kasutuselevõtt senisest sujuvamaid äriprotsesse ja tõhusamaid igapäevatoiminguid.”
Seotud lood
Koroonaviirus keeras maailma majanduse pea peale ning valitsus võib seista vajaduse ees asuda müüma raudtee veofirma Operaili kõiki aktsiad plaanitust kiiremini, kirjutab Investment Agency partner Illar Kaasik.
„Minu põhiline mõte on, et äkki saab teha midagi teisiti. Näiteks valmistame ette uuringut, kas meil oleks võimalik ehitada endale Eestis ise vesinikuvedur. Mis on see takistus, miks Eestis ei võiks sõita ringi vesinikurongid? Või vedurid ilma juhita,“ ütleb ASi Operail juht Raul Toomsalu, kes on tänu „raamist väljas“ mõtlemisele suutnud viia riigiettevõtte korralikku kasumisse ning pannud naabrid kadedusest enda järel luurama.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
3
Pingereas 130 autovedajat
4
Lisatud video lõigu eelprojektist
Hetkel kuum
Pingereas 130 autovedajat
Tagasi Logistikauudised esilehele