Enamik "hiina pakkidest" ehk eelkõige Aliexpressi, aga ka paljude teiste platvormide veebilehekülgedelt ostetud kaup jõuab Eestisse enamjaolt maksikirjana. Kuna see oli odav viis, kuidas postipakke ühest riigist teise saata, siis avastasid selle hiina e-kaupmehed, kes hakkasid maksikirjaga saatma lisaks paberitele ka väiksemaid esemeid ja nii muutus maksikiri e-kaubanduse kõige laialt levinumaks tooteks, selgitas Omniva pakiäri juht Andre Veskimeister.
"UPU hinnastamisreeglistiku järgi on Hiinast saabuvate rahvusvaheliste saadetiste saajale edastamine rangelt reguleeritud tariifidega, mis olid sisuliselt muutmata alates kasutuselevõtust 1969. aastal. Sageli otsivad Hiina e-kaubanduse platvormid võimalust saata pakid sihtriiki läbi madala arengutasemega riikide postide, mis toob hinnastamispõhimõtetest tulenevalt kaasa veelgi madalama tariifi, kui oleks võimalik saada saadetiste saabumisel Hiina posti kaudu," ütles Veskimeister.
Loe pikemalt Ärilehest.