• 16.10.19, 10:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksikirjaga Eestisse jõudvad hiina pakid tõid Omnivale hiigelkahjumi

Sisenev universaalse postiteenuse maksikiri, millega jõuab eestlasteni ka suur osa ülipopulaarse veebipoe Aliexpressi toodetest, tõi Omnivale mullu 1,5 miljonit eurot kahjumit. Probleemi põhjus on ülemaailmse postiliidu (UPU) iganenud hinnastamisreeglid riikidesse sissetuleva pakimahu kohta, kirjutab Ärileht.
Maksikirjade massiline menetelemine on kulukas tegevus.
  • Maksikirjade massiline menetelemine on kulukas tegevus.
  • Foto: Erik Prozes
Enamik "hiina pakkidest" ehk eelkõige Aliexpressi, aga ka paljude teiste platvormide veebilehekülgedelt ostetud kaup jõuab Eestisse enamjaolt maksikirjana. Kuna see oli odav viis, kuidas postipakke ühest riigist teise saata, siis avastasid selle hiina e-kaupmehed, kes hakkasid maksikirjaga saatma lisaks paberitele ka väiksemaid esemeid ja nii muutus maksikiri e-kaubanduse kõige laialt levinumaks tooteks, selgitas Omniva pakiäri juht Andre Veskimeister.
"UPU hinnastamisreeglistiku järgi on Hiinast saabuvate rahvusvaheliste saadetiste saajale edastamine rangelt reguleeritud tariifidega, mis olid sisuliselt muutmata alates kasutuselevõtust 1969. aastal. Sageli otsivad Hiina e-kaubanduse platvormid võimalust saata pakid sihtriiki läbi madala arengutasemega riikide postide, mis toob hinnastamispõhimõtetest tulenevalt kaasa veelgi madalama tariifi, kui oleks võimalik saada saadetiste saabumisel Hiina posti kaudu," ütles Veskimeister.
Loe pikemalt Ärilehest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele