Sisenev universaalse postiteenuse maksikiri, millega jõuab eestlasteni ka suur osa ülipopulaarse veebipoe Aliexpressi toodetest, tõi Omnivale mullu 1,5 miljonit eurot kahjumit. Probleemi põhjus on ülemaailmse postiliidu (UPU) iganenud hinnastamisreeglid riikidesse sissetuleva pakimahu kohta, kirjutab
Ärileht.

- Maksikirjade massiline menetelemine on kulukas tegevus.
- Foto: Erik Prozes
Enamik "hiina pakkidest" ehk eelkõige Aliexpressi, aga ka paljude teiste platvormide veebilehekülgedelt ostetud kaup jõuab Eestisse enamjaolt maksikirjana. Kuna see oli odav viis, kuidas postipakke ühest riigist teise saata, siis avastasid selle hiina e-kaupmehed, kes hakkasid maksikirjaga saatma lisaks paberitele ka väiksemaid esemeid ja nii muutus maksikiri e-kaubanduse kõige laialt levinumaks tooteks, selgitas Omniva pakiäri juht Andre Veskimeister.
"UPU hinnastamisreeglistiku järgi on Hiinast saabuvate rahvusvaheliste saadetiste saajale edastamine rangelt reguleeritud tariifidega, mis olid sisuliselt muutmata alates kasutuselevõtust 1969. aastal. Sageli otsivad Hiina e-kaubanduse platvormid võimalust saata pakid sihtriiki läbi madala arengutasemega riikide postide, mis toob hinnastamispõhimõtetest tulenevalt kaasa veelgi madalama tariifi, kui oleks võimalik saada saadetiste saabumisel Hiina posti kaudu," ütles Veskimeister.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.