Bolt ja Tartu Ülikool algatasid teadusarendusprojekti isejuhtivate sõidukite tehnoloogiate arendamiseks. Esimesed testsõidud tänavaliikluses tehakse tuleval aastal, Bolti platvormile peaksid isejuhtivad autod jõudma seitsme aasta pärast, teatas ettevõte.

- Teedele loodab Bolt isesõitvate autodega jõuda 2026. aastal.
- Foto: LIIS TREIMANN
“Paljud tehnoloogiaettevõtted töötavad välja oma isejuhtivaid sõidukeid, meie eesmärk on selle asemel ehitada üles isejuhtivate autode tehnoloogia, mis põhineb vabal tarkvaral ja olemasolevatel kaardirakendustel. See annab meile suurepärase võimaluse kasutada Bolti arendajate teadmisi masinõppest, kaartidest ja nende optimeerimisest,” rääkis Bolti tootejuht Jevgeni Kabanov pressiteates.
Koostööprojekti eesmärk on töötada välja tehnoloogiaid, mis võimaldavad isejuhtivatel sõidukitel sõita autonoomsuse neljandal tasemel. See tähendab, et enamikul juhtudel ei vaja liiklusvahend inimese sekkumist, välja arvatud kaardistamata piirkondades või äärmuslikes ilmastikuoludes sõites. Lähiaastatel katsetavad Bolt ja Tartu Ülikool isejuhtivate autode pilootprojekte sobilikes linnapiirkondades, pikem eesmärk on integreerida isejuhtivad autod Bolti transpordiplatvormile 2026. aastaks.
“Koostöö Boltiga annab meile võimaluse isejuhtivate autode tehnoloogiat tegelikes liiklusoludes juba arenduse käigus testida. Kaasame eksperimentidesse ka tudengeid ja valmistame neid sellega ette tulevaseks karjääriks autonoomsete tehnoloogiate valdkonnas," ütles Tartu Ülikooli arvutiteaduste instituudi ettevõtluskoostöö juht Anne Jääger.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Isejuhtivate autode arendamise väljakutsetest saab kuulata märtsikuisest Äripäeva raadio saatest "Globaalne pilk":
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.