Tallinna Säästva Linna Liikuvuskava 2035 hommikuseminaril arutati regionaalse liikuvuse probleeme ning ühe lahendusena hõlbustamaks ühistranspordi kasutamist pakuti ühtse piletisüsteemi ühistranspordis rakendamist ja ka ühtset rongi, maakonna- ja linnaliinide korraldust.

- Elroni rong Balti jaamas.
- Foto: Andres Haabu
Ühtne piletisüsteem näeb ette, et ühe ja sama perioodikaardi või üksikpiletiga saab sõita nii Tallinna kui ka Harjumaa regionaalses ühistranspordis olenemata ühistranspordiliigist või selle teenuse pakkujast, muutes ühistranspordikasutuse paindlikumaks ja atraktiivsemaks.
Selleks, et täna saaks reisija kasutada ühistransporti Harjumaa kolmes esimeses tsoonis, tuleb tal osta Tallinna Linnatranspordi ja Harjumaa ühistranspordi kuukaart ning Elroni perioodipilet. Ühtse piletisüsteemi puhul oleks reisijal üks universaalne pilet, mis oleks võrreldes praeguse lahendusega märgatavalt soodsam.
„Klientide mugavama teenindamise eesmärgil oleme Elronis juba astumas samme, et klientidel piisaks edaspidi ühest kaardist – kas Elroni sõidukaardist või Ühiskaardist. Peame läbirääkimisi Ühiskaardi arendaja Ridangoga, et leida mõlemale osapoolele sobiv lahendus. Loodame, et tulevikus on kaardid ristkasutuses selliselt, et Elroni kaarti on võimalik kasutada ka bussides ja Ühiskaarti rongides,“ ütles Elroni juhatuse esimees Merike Saks.
„Tuleb luua üle-eestiline ühistranspordi piletisüsteem, mis võimaldab inimesel soetada, kas üksikpilet või kuukaart, et sõita mugavalt punktist A punkti B ning et soetatud sõiduõigus võimaldaks kasutada sihtpunkti jõudmiseks erinevaid ühistranspordiliike: rongi-, trammi-, bussi-, mere- ja nõudetransporti -, ilma et ühistranspordi kasutaja peaks sellele tähelepanu pöörama või selle pärast muret tundma,“ sõnas Harjumaa Omavalitsuste Liidu tegevdirektor Joel Jesse.
Tallinna piirkonna linnaliikuvuse arengukava 2035 projektijuht Pirko Konsa sõnul on tuleb ühistranspordi tegeleda terviklikult.
„Tallinna ja selle naabervaldade kiire areng on toonud meid täna olukorda, kus igapäevaselt liigub pea 120 000 inimest üle omavalitsuste piiride. Enamiku jaoks on ainsaks võimaluseks liikumiseks kasutada sõiduautot ning see ongi peamine põhjus, miks ummikud aina kasvavad. Et enamatel inimestel oleks võimalik auto asemel ühistranspordiga liikuda, on vaja riigi kui kohalike omavalituste vahel teha tihedat koostööd ning planeerida elu ja töökohti juba hea ühistranspordi lähedale või panna tänased bussi, trammi ja rongiühendused omavahel veelgi paremini tööle.“
Seminari korraldatakse Tallinna piirkonna säästva linnaliikuvuse arengukava 2035 (LiLiA) raames. Tallinna LiLiA koostamist kaasfinantseeritakse Interregi Kesk-Läänemere programmi FinEstSmartMobility projektiga, koostöös Helsingi linna ja Helsingi Regiooni Transpordiametiga. Eesti partnerorganisatsioonid on Maanteeamet, Tallinna Transpordiamet, ITL Digital Lab ja assotsieerunud partnerina Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.