• 23.04.19, 14:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

DPD kullerid testivad Eestis elektrilist kaubikut

Volkswageni tarbesõidukite divisjon andis kullerteenuse firmale DPD Eesti testimiseks vaid elektri jõul liikuva e-Crafteri. Kolme kuu jooksul testitakse kogu Baltikumis elektri tarbesõiduki kommertskasutuse võimalusi.
DPD kullerid testivad Eestis elektrilist kaubikut
Volkswagen e-Crafter on esimene täielikult elektriline, heitmevaba tarbesõiduk, mis on spetsiaalselt ette nähtud kaupade ja reisijate veoks. Kaubiku maksimumkiirus on 90 km/h ja läbitav vahemaa ühe laadimisega kuni 173 km. Mudel on varustatud 100 kW ehk 136 hj elektrimootoriga, mis saab toite auto põranda all paiknevast akuplokist. Kiirlaadimisega saab kuni 80% auto energiavarudest taastada 45 minutiga. Kui kasutatakse standardlaadimist 7,2 kW võimsusega, on aku täielikult laetud 5,5 tunni jooksul.
Volkswageni tarbesõidukite juht Baltimaades Māris Zoltners ütles, et E-Crafter loodi uuringute tulemustel - jälgiti hoolikalt erinevate kaubaveo teenuseid osutavate juhtide käitumist, toetudes sellele, et enamik juhte läbib iga päev 70-100 km. Auto on ette nähtud mitme peatusega sõitude jaoks ja nii on e-Crafter mugav veok linnaoludes kauba laialivedamiseks.
„Oleme alustanud seda eksperimenti Baltimaades koostöös DPD-ga, võimaldades kullerifirmal veenduda selle sõiduki sobivuses igapäevatööks. Näeme äriklientide suurt huvi elektrilise tarbetranspordi vastu ja saame juurde kindlust, et elektrisõiduk saab iga ümbritsevast keskkonnast hooliva ettevõtte autopargi lahutamatuks osaks,“ lisas Zoltners.

Artikkel jätkub pärast reklaami

“E-kaubanduse kiire arenguga viimastel aastatel on ka kullerteenuste maht oluliselt kasvanud. Seepärast on pakiveo tõhusus ja ressursside säästmine meie ettevõtte igapäevaelus järjest tähtsamad. Keskkonnasäästu poolelt pöörame erilist tähelepanu süsinikdioksiidi heitkoguste vähendamisele ja töötame erinevate uuenduslike lahendustega, et muuta meie kohale toimetamised üha keskkonnasõbralikumaks," lausus DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss.
„Näiteks alustasime möödunud aastal pakkide toimetamist Tallinna südalinnas jalgsi-kulleritega. Samuti algas aasta lõpus koostöö Starshipi pakirobotitega. Juba täna on kõik DPD poolt toimetatavad pakid süsinikuneutraalsed, oleme selleni jõudnud kombineerides nii süsiniku teket vähendavaid tegevusi kui ka süsinikukvootidesse investeerimist. Eesmärk on ka järk-järgult arendada viimasel miilil tehtavaid süsiniku vähendamise tegevusi ja selleks sobib väga hästi elektrikaubikute kasutuselevõtt. Uue Volkswagen e-Crafterit reaalses töös testides soovime veenduda, et see vastab kullerteenuse ja linnakeskkonna vajadustele,” rääkis DPD Eesti juht.
Møller Auto tarbesõidukite müügijuht Margus Viileberg ütles, et eCrafteri tehasetellimusi võetakse juba vastu. “Müüa plaanime seda kõikidele ettevõtetele, kes on huvitatud tulevikku suunatud logistikalahendustest,” lisas ta.
E-Crafterit tutvustati maailmale eelmisel sügisel. Tänu oma energiatõhususele sai auto veel enne turule jõudmist potentsiaalseks European Transport Award for Sustainability 2018 auhinna võitjaks tarbesõidukite kategoorias.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Enimloetud

1
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
2
TOP
  • 25.09.25, 09:25
Autotranspordi TOPi esikohaomanik: turul käib pidev võitlus
3
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
4
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
5
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
6
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Viimased uudised

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele